Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 4 november 2022

Vrouwen aan de macht


Ze zijn er nog lang niet uit en het is niet eens zeker dat er een regering kan worden gevormd, maar het heugelijke feit is dat er van de 179 zetels in het parlement 79 vrouwen gekozen zijn. Hoera! Nee, ik ben geen voorstander van een "vrouwen-quote", maar vind dat degenen die de beste intenties en kwaliteiten lijken te bezitten een plaatsje moeten krijgen. Fijn dat er nu 79 vrouwen zijn, 44,5 %. ! Heb ik toch niet voor niks in mijn jeugd op de barricades gestaan (ook al was dat in Nederland).


Ik bakte een bier-cake. De gemakkelijkste cake ooit gebakken. Bruine suiker, meel en diverse kruiden door elkaar roeren en een flesje donker bier of Hvidtøl erbij. Een uurtje in de oven en klaar. Er zit wel een dikke korst om; die heb ik er nu afgesneden. Het smaakt.....net als peperkoek ;-) en dus gaat er boter op. 




Bij de Aldi vond ik zuurkool! Wat kan een vroegere Nederlander daar blij van worden. Aan zuurkool doen de Denen niet. 


3 opmerkingen:

  1. Een biercake die net als peperkoek smaakt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Denen doen niet aan zuurkool???? Ga jij daar eens gauw verandering in aan brengen. Dat kán niet, hoor. Doen ze wel aan spekkies en rookworst?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen rookworst maar koolworst. Zuurkool: no way. Boerenkool alleen á la crème. Spekkies: jawel hoor.

      Verwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!