Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 11 november 2022

We hadden bijna...

We hadden bijna de hele werkplaats te koop gezet, zo stil is het geweest. Je zou denken dat we niet meer "in koers" waren. Rust, stil, geen haast-opdrachten. Eigenlijk kwam het goed uit omdat de chef toen net die longontsteking had. Maar vreemd was het wel. Totdat woensdag de telefoon begon te rinkelen...


Zo zaten we gisteren weer met z'n tweeën een hele dag te werken. Kacheltje aan, een muziekje op de achtergrond, dan gaan de uren snel voorbij. Net na de lunch hielden we een uurtje pauze en fietsten naar de stad waar ik een paar boodschappen had. Onder andere een lilla shampoo, die de kapper mij had aanbevolen. Mijn haar is saai van kleur. Grijs laten worden gaat helemaal niet zoals bij mijn vriendinnen die prachtige grijze kapsels hebben. Het mijne is peperkleurig met een paar grijze lokjes vooraan. En van achteren is het heel donker.. Vroeger was ik blond, vreemd hoor. 

Vandaag gaat er niet zoveel gewerkt worden. De chef gaat aan de kokerij; hij wil zult en worst maken ;-).

Ik ga dadelijk naar m'n koor, oefenen voor zondag waar we meewerken aan een samenzang- middagje.

En daarna heeft Inge mij en haar oude vriendinnen uitgenodigd voor een lunch bij restaurant Carlos.

Leuk vooruitzicht nu het buiten bewolkt, saai en donker is. 

"Mørk er november" - November is donker - zoals we zingen.





4 opmerkingen:

  1. Oh ik kan me helemaal inleven in je grijze haar perikelen! Ik zie ook allemaal foto's van mensen met prachtige witte lokken, maar dat van mij is inderdaad ook meer peperkleurig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan kan je nu weer heerlijk uitrusten na 'gedane arbeid'. Fijn WE!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een speciale zilvershampoo kan het 'geel' inderdaad een beetje uit het haar halen. Maar verwacht geen wonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms heb je een rustige periode met orders, soms komt het ook goed uit.
    Samen druk, zo steun je elkaar wel.
    Haar kleur is ook heel persoonlijk, bij mij ook grijs en nog wat blond.
    We doen het er maar mee. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!