Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 14 november 2022

Kunst en koken.

Eigenlijk wilde ik zaterdag koekjes bakken. Maar dat deed ik niet want volgens mijn app was de el-prijs hoog. Tja...geen zuchtje wind, eergisteren niet, gisteren ook niet en ook al is het wat gaan waaien vandaag heeft dat nog geen invloed op de el-prijs. Nou ja, dan morgen maar.
En weet je wat, ik heb helemaal geen idee of zuinig zijn met elektriciteit te zien is op de maandrekening. Het abonnement kost ook en dan lees ik net dat de bestuursleden van Ewii een flinke salarisverhoging krijgen (ook al heet het niet salaris maar iets anders - honorar zeggen we hier). Ja ja, sommigen worden rijker dan rijk tijdens de energie-crisis: het moest niet mogen!

De chef maakte afgelopen vrijdag een heerlijke zult, oh jee, zelfs drie bakjes! En de zelfgemaakte worst is echt lekker! 

Geen wind geeft wel fijn fietsweer.
Zaterdag bezochten we de jaarlijkse kunstmarkt. De werken van locale kunstenaars zijn op meerdere plaatsen in de binnenstad te zien; wij gingen kijken bij 3 tentoonstellingen. Zoals je ziet: van alles wat.


Ondanks een hoge el-prijs zet ik vanavond toch de oude infrarode lamp op m'n voet. Mijn zusje zegt dat infrarood helpt bij rheuma -  misschien helpt het dan ook om de artrose in m'n linker voet wat te verlichten. Het is hier namelijk jicht-weer ;-) 

3 opmerkingen:

  1. Welke app gebruik je om het elktriciteits tarief te meten?
    De rijken worden rijker en de arme armer, over een tijdje is er geen middengroep meer.
    De kunstmarkt is een leuke afleiding.
    Gelijk heb je met de infrarode lamp, warmte werkt helend. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die worst ziet er inderdaad erg smakelijk uit! Het water loopt me in de mond....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er wordt altijd geld verdiend aan andermans ellende door bepaalde mensen en dan heb ik het niet over uitvaartverzorgers. Kan honorar misschien bonus betekenen? Lokale kunst is altijd de moeite van het bekijken waard. Wij gaan ook regelmatig zoiets in onze regio bezoeken en bijna altijd ben ik verbaasd over wat een creativiteit er in de omgeving is. En hou die lekkere worst eens even een beetje uit het zicht, wil je? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!