Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 19 december 2022

Ach, m'n haar!

Ik ben snip verkouden, dat zie je ook aan m'n haar. Het hangt in slierten, saai en triest. Niks mee te beginnen. Nou hoef ik gelukkig ook nergens heen waar er op mijn uiterlijk gelet wordt. Zelfs het sporten sloeg ik vandaag over.  

Gisteren waren dochter en ik in Vejle centrum voor wat laatste kerstcadeautjes. We schuifelden door de binnenstad over natte sneeuw. We dronken warme chocolademelk en "kaffe latte", kochten een paar dingen, keken rond en namen een zak bevroren æbleskiver mee voor thuis. 

Vrijdagavond mochten Sandra en ik mee als begeleider naar het kerst- en jubileumsfeest van de schiet-vereniging waar manlief en kleinzoon lid zijn. De uitslagen van de eerdere gehouden competitie werden bekend gemaakt en een aantal prijzen werden uitgereikt. De chef won een cadeaubon van 100 Dkr en Carl won er een van 500! Trots dat ie was! En daar bovenop kwam ook nog een prijs van ook weer 500 kronen te gebruiken in een speciaalzaak voor schietverenigingen. "Daar gaan we een geweerstandaard voor kopen" hoorde ik ze zeggen.


Er was voor ons allen een heerlijk en uitgebreid kerst-buffet met koffie en gebak na.                                    



Elke vereniging hier heeft een vlag waarop een bronzen plaatje met de naam van de club. Nieuwe verenigingsvlaggen worden altijd op Waldemarsdag (15 juni) overhandigd, de dag waarop volgens de legende de Dannebro, zo heet de Deense vlag uit de hemel viel en koning Waldemaar zegevierde. 
Die vlag stond natuurlijk in de zaal. 




Leuk vind ik het dat ze allebei zo'n plezier in deze sport hebben. Je moet er wel oog voor hebben....en geduld.


2 opmerkingen:

  1. Het zou zomaar een griepje kunnen zijn.
    Dat zijn leuke prijzen, een opsteker.
    Een vlag is niet zomaar iets, het is een symbool. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Godt at høre at I er ' tilbage' i hverdagslivet. Sjov jubileumsfest, og at kunne tage priser med hjem er 'even better'. God bedring med forkølelsen. Jeg ønsker dig og dine kære God jul og Godt nytår.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!