Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 22 december 2022

Julen er hjerternes fest.

 

Ooit schreef Lise Nørgaard het boek "Julen er hjerternes fest" - vertaald -"Kerstmis is het feest der harten" en sindsdien is het een vaak gebruikte tekst in deze dagen. Je ziet het op kerstkaarten, in slogans, ja eigenlijk overal. Met de kerst denken veel mensen immers meer met hun hart dan anders. Dan kunnen zelfs oorlogen eventjes staken en vijanden elkaar een hand geven. 

Deze foto zag ik op FB. Veelzeggend...

Op de bovenste foto zie je een gevlochten hart. Die hangen hier overal, groot en klein en ook in de kerstboom. Je vlecht ze zelf. Wil je het ook proberen? Klik op deze link voor een skabeloon.


7 opmerkingen:

  1. Het is is best dubbel, vrede op aarde en dan in een oorlog leven.
    Wens je heel fijne hartelijke kerstdagen met gezin en familie Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi dat kerst het feest der harten is. Dat had ik nog niet eerder gehoord. Het plaatje spreekt inderdaad boekdelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne feestdagen. En treffend plaatje. Misschien dat ik het juist weer gebruik voor op facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie gewoonte die harten. Wens jou en de jouwen fijne dagen toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit jaar haakte ik julehjærter voor bij de kerstkaarten van mijn Deens les vrienden. Zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!