Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 11 december 2022

Alweer de elfde..

De tijd gaat langzaam en snel. De afgelopen week ging met allerlei onderzoeken in de ziekenhuizen in de buurt, met bloedproeven bij de huisarts en wachten. Een week is zo voorbij maar wachten duurt lang. Dinsdag is de operatie van de chef en dan maar hopen dat er een vooruitgang in zicht is. Onze dochter gaat mee dinsdag, naar Odense. Fijn, want zoals ik al schreef, wachten duurt  lang. 


Er worden zo zoetjes aan ook kerstcadeautjes gekocht. In de winkels waar ik toch moet zijn, waar ik langs kom of via een webshop. Ik moet een lijstje gaan maken, anders weet ik dadelijk niet meer voor wie wat is. 💫. Oh ja, cadeaupapier niet vergeten en "til-og-fra" kaartjes.


Dat komt allemaal wel; als de operatie eerst maar voorbij is. 


Nee hoor, we zitten echt niet de hele dag te piekeren. Er wordt ook gewerkt, ha! Dat geeft afleiding en die drie stappen van de achterdeur naar de werkplaats zijn geen probleem.


Ik brei intussen warme sokken. De chef heeft van die steenkoude voeten en misschien helpen warme sokken. En ik heb iets in m'n handen bij TV kijken. Voetballen kijken? Nee, gelukkig niet. Het interesseert ons allebei niet. We streamen kerstfilms, thrillers en die goeie ouwe Barnaby ;-).  Oeps. m'n garen is op en de winkel gaat pas morgen open.

Gisteren gingen we naar de bioscoop, waar de film "De perfecte chef" (Goya winnaar en Oscar genomineerd) te zien was. De film was om 5 uur 's middags en van tevoren schoven we een kippetje  in de oven op 125 graden. De kip was klaar toen we thuis kwamen en ook nog eens heerlijk mals. Tja, kost natuurlijk weer energie. We gaan eens veranderen van elektriciteitsbedrijf. Ik vind deze die we nu hebben veel te duur. Ben benieuwd of we iets kunnen besparen bij het volgende bedrijf. Dat contract gaat per 16 januari in. Nu betalen we voor de dag-prijs, maar het waait niet!! en dus is elektriciteit DUUR.  En dat in een land waar het normaal altijd waait. 
We hebben wel sneeuw - en vorst - maar vandaag ook een bleek zonnetje!


5 opmerkingen:

  1. Lang wachten is nooit echt prettig, dan is afleiding wel prettig.
    Bezig zijn is een goede afleiding, geeft je ook rust.
    Je kunt altijd informeren welk elektriciteitsbedrijf goedkoper is. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ot. Ik zal mijn Deens, kuch, even oppoetsen.
      Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
      De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

      Verwijderen
  2. Wat een spannende tijd voor jullie. Ik wens je man een goede operatie en jullie allen veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!