Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 20 februari 2023

En het was niet eens mijn idee.

De chef vond het. Het kwam op zijn mobieltje omdat hij de aanbiedingen krijgt te zien van  de zaak van Harald Nyborg. Ooit kocht je daar alleen maar ijzerwaren, gereedschap, tuinstoelen of een wasmaschine. Nu kun je er ook shampoo, snoep-en speelgoed en ja...breigaren kopen. Dus ik, hup op de fiets en ik kocht een hele zwik voor nog geen 15 euro. Halleluja, ik kan voorlopig vooruit.


Als je opruimt kom je verrassende dingen tegen. Bijvoorbeeld een doos vol postzegelalbums. Een paar van mijn schoonvader (die mijn postzegels overnam), later overgenomen door dochterlief en nu weer terug naar af, onder het stof in de kast. Zouden die misschien wat waard zijn? De chef betwijfelt het; nou ja, ik eigenlijk ook.



Afgelopen zaterdag gingen we lunchen bij hotel-restaurant Postgaarden. Daarvan had ik een aanbieding gezien, "smørrebrød ad libitum en twee glaasjes drinken". Het is een van de oudste hotels van de stad en geld om het echt op te knappen en/of te moderniseren is er waarschijnlijk niet. De eetzaal is gewoon een stukje nostalgie uit de jaren vijftig. Ik vond het best gezellig, alleen jammer dat er nog steeds een beetje een muffe lucht hing. Waarschijnlijk van alle sigaren-sigaretten-rook door de tijden heen. En nee, je mag al lang niet meer binnen roken, gelukkig maar. Het smørrebrød was heel lekker en de bediening enorm vriendelijk. Dat laatste kom je helaas zo vaak niet meer tegen.


1 opmerking:

  1. Zo je kunt je helemaal vermaken met je breigaren, ontspannen bezigheid zei mijn moeder altijd.
    Je kunt informeren of de postzegels wat waard zijn, maar er is geen doorstroom in verzamelaar, de jeugd heeft andere interesse.
    Toch heeft het hotel-restaurant Postgaarden wel wat, nostalgie met een geurtje. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!