Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 4 april 2023

Even geen heuveltjes.

Bij onze interval wandeling gaan we over drie heuvels - "bakker" noemen we die hier. Vooral die ene "djævlebakken" (duivelsheuvel) is een uitdaging. Maar vandaag haakte ik halverwege af, liet de heuvels links liggen en wandelde langs de voetbalvelden. Iets met een slechte knie (die aan het genezen is) wat eventjes uitdaging genoeg is. Bewegen is goed, overdrijven niet.


De hagendoorn bloeit. Dat is een beetje moeilijk te zien op deze foto maar hij zit vol met witte bloesem.


We lopen echt achter op Nederland, maar ook hier komt de lente,



De tuin begint te groenen. Het gras is voor de eerste keer gemaaid, de bloembakken zijn leeg behalve die bij de voordeur; daar heb ik viooltjes in gezet. Zelfs de tegels hebben een groene waas - daar moet de zon op!

Caspers auto is intussen gerepareerd met hulp van "de broer van de buurvrouw". Hier kwam de "iets voor iets bank" in werking. De chef heeft de monteur ooit geholpen, nu kwam hij hier helpen.  Casper kan weer vooruit.





Ik nam afscheid van mijn droogtrommel. Die is verkocht, ik gebruikte hem hooguit een keer per jaar en dat ding vult veel te veel in onze piepkleine bijkeuken. 

De monteur, een beersterke jonge vent, hielp met het optillen van de droogtrommel en zette hem in de aanhanger van de kopers. Zij blij, ik blij.

Nu hebben we twee kastjes besteld voor de bijkeuken. Daar hebben we meer aan.




Een zonnig en koud fietsrondje langs de haven kon er gisteren ook nog bij.



Ik hing paaseitjes in een paar wilgentakken en nu ga ik Philip afhalen bij het station. Hij komt met de trein (alleen) en blijft een paar dagen logeren. Eens kijken wat het weer doet en wat wij gaan verzinnen voor de komende dagen.

6 opmerkingen:

  1. Dan wens ik je vast mooie paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echte paastakken, hyggeligt. En veel plezier met de kleinzoon in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons is de droogtrommel een soort van voorraadkast gevuld met schoonmaakmiddelen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als of de duivelsheuvel tegen je bezoek was.
    Niet fijn zoveel last van je knie.
    Veel verschil is er niet in de voortgang van de lente, ook hier beginnen de bomen te kleuren.
    Weer een sta in de weg een andere bestemming, ik heb ook geen wasdroger.
    Gezellig Paasstukje. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om al dit soort huiselijke dingen te regelen, het geeft zo veel voldoening na afloop..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms is het inderdaad de kunst naar je lichaam te luisteren en op tijd bij te harken. Ik merkte dat ook na mijn recente aanvaring met corona.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!