Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 2 april 2023

Hoe simpel kan het zijn.

 


Je kunt hier in dit land geen peperkoek kopen. Die vind ik nou net zo lekker en altijd als ik weer in Nederland geweest ben heb ik er een paar mee naar huis genomen. 

Maar het is schijnbaar helemaal niet zo moeilijk om hem zelf te bakken. Alleen kun je hier geen speculaas kruiden kopen. Die maakte ik daarom ook zelf volgens een receptje van het www.  Die kruiden...dat rook heerlijk! Maar ik las het peperkoek recept niet meer door en in plaats van twee eetlepels gingen er minstens vier in. De koek is nu ingepakt in alu-folie (om een zacht korstje te krijgen) maar ik ben bang dat ik hem veel te sterk gemaakt heb. 

Tja, de volgende keer beter, want ik ga het nog een keer proberen. Om toch iets lekkers bij de zondagse koffie te hebben bakte ik een upside down cake met peren. Die is verrukkelijk. Lekker bij de warme thee na het fietsen, want er stond een ijskoude noorden wind.

Weer thuis kwam de oudste kleinzoon met een vraag over de tweedehands auto die hij gekocht had. Daar is iets met de verbranding niet in orden (waar ik toch niks van snap). De chef wil morgen een automonteur vragen hoe het euvel verholpen kan worden. Het autootje ziet er verder piekfijn uit; z'n ouwe auto - die twintig jaar oud was - kwam niet door de keuring en ging naar de schroot.  

Casper werkt de volgende week nog drie dagen, dan is het paasvakantie in DK. Zondag komt "la familia" naar ons paasbuffet en een paar dagen daarna gaat Casper op reis. Vier weken lang naar o.a. Thailand, Cambodja, Vietnam....spannend! 

Kleine kinderen worden (veel te vlug) groot. 

6 opmerkingen:

  1. Dat is zeker spannend, maar hij gaat het vast heel leuk hebben. Het is een totaal andere wereld, dat Azië. Ik kan mbt dit werelddeel alleen meepraten over Singapore en Thailand. Heerlijk eten en prachtig land met zulke lieve mensen. Alleen zoooooo warm. Dat had wel ietsje minder gemogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik houd ook zo van peperkoek! Met een dikke laag boter. Heerlijk!

    Wat leuk zo'n reis. maar het leukste is straks als ie weer terug is met een koffer vol verhalen en herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk ruiken de speculaas kruiden, daarom hou ik wel van peperkoek.
    Gelukkig is er een herkansing.
    Ik ben ook iemand van de garage weet het vast beter dan ik. LOL
    Casper wacht een avontuur, ik wens hem veel plezier. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ De naam “Zon & Schild” is ontleend aan Psalm 84:12a “Want God de HEERE is een Zon en Schild’

      Verwijderen
    2. dank je voor de uitleg!

      Verwijderen
  4. Wel leuk om uit te proberen, die koek. Lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!