Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 29 april 2023

Zomerpauze voor het Longenkoor.

Hier zie je Inge. Inge zingt in "ons" longenkoor. Ze vroeg of ze een paar liedjes mocht spelen op de piano. Wij mochten meezingen. Op zich niks bijzonders, zij het niet dat Inge na zes jaar pauze weer aan het oefenen was op haar piano thuis. Ze speelt al heel haar leven maar vanwege vreselijke gebeurtenissen en een volgende depressie sloot ze alle muziek uit. Haar handen konden haar ogen niet meer volgen. Langzaamaan ging het beter en gisteren speelde ze. Natuurlijk zongen wij mee: uit volle borst.


Het longenkoor is voor iedereen die wil zingen, dus zeker ook voor degenen die problemen hebben met hun longen, een tia hadden, weer moeten leren spreken en hun stem gebruiken, depri zijn en weet ik wat al meer voor gebreken.  Maar ook voor zo iemand als ik, die een schorre stem krijgt als ik hem niet genoeg gebruik. 



's Zomers houden we pauze; tot half augustus.
Zoals het gebruikelijk is in Denemarken was er cake, gebak en de koekjes die ik gebakken had. De Deense "HYGGE" staat gelijk aan iets lekkers eten...haha.

2 opmerkingen:

  1. Weer een lied toegevoegd aan mijn collectie. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van chef.
    Wat een prachtige overwinning van Inge, muziek troost ook.
    Een fijne zang pauze. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!