Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 1 augustus 2023

Adios Hawk.

 

Ik stond met m'n handen in het taartendeeg afgelopen zondag en vervloekte mijn pijnlijke rug toen er opeens op de achterdeur werd geklopt (de bel werkte weer eens niet, daar moest een nieuwe batterij in).

"Goedenmiddag mevrouw, Ik ben hier regelmatig langs gereden en kan zien dat de caravan niet vaak gebruikt wordt, Wilt U hem verkopen!" Er stond een heer van onze leeftijd op de stoep. 

"Ja, daar hebben we inderdaad over gedacht" zei ik. 

Hij bekeek de kleine caravan en vertelde dat hij op zoek was voor zijn dochter en kleinzoon. Ik noemde een prijs die hij aan de hoge kant vond en zei dat ik even mijn man wilde vragen om naar huis te komen. De chef was onderweg met de fiets. Naar het stalletje om tomaten te halen en daarna naar de supermarkt. Ik belde en belde; hij had z'n mobil op geluidloos staan. Eindelijk nam hij op en fietste snel naar huis. We onderhandelden om een prijs en werden het eens. 

Nu het veranderen van eigenaar nog. Het registratie certificaat moest op zijn naam komen. Dat kan digitaal op de pc of op de mobiel, maar het wilde niet werken. Toen kwamen we erachter dat het net een maand geleden was dat er een nieuwe regel was gekomen dat alle caravans eenmaal per jaar gekeurd moeten worden. En dat was die van ons natuurlijk niet. 

Er zat niets anders op dan dat wij tijd vonden om naar de keuring te rijden; en tijd hadden we pas vandaag. Zo fijn dat alles goedgekeurd werd! Geen enkel mankement en dat terwijl de caravan al 38 jaar oud is!

Adieu Hawk! We hebben zo'n drie jaar plezier van je gehad, maar de chef heeft vanwege zijn gezondheid moeite met het opzetten (en het slapen in de caravan) dat we blij zijn dat we hem goed hebben kunnen verkopen. Wij doen het voortaan met een huisje of hotelletje. 

Een zomerse stortbui.


4 opmerkingen:

  1. De pijnlijke rug, wie vervloek die niet.
    Zo is de verkoop van de caravan spontaan verlopen, twee partijen gelukkig.
    Maar wel na de keuring.
    Met rug problemen is een hotel wel prettiger dan een caravan. Hans

    @ er waren vroeger ook typiste die aan een kant bruin waren door de zon en er later toch last van kregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ hopelijk wordt de bouw niet vertraagt door de milieu eisen.

      Verwijderen
  2. Whow, dat is fijn! Hoef je daar niet meer over na te denken ;-) Vergeet de B&B's niet, daar zitten zulke leukerdjes bij. Wij hebben er al een aantal overal in Nederland gehad en ik kan het je aanbevelen. Op websites kun je goed zien hoe en wat. Vroeger deden wij ook - vooral met de honden - vakantiehuisjes, maar daar zijn we wel klaar mee. Lola gaat naar de oppas als we een paar dagen ergens heen gaan. Nu in hotels en B&B's dus. Lekker gemakkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die koper was een slimmerd. Fijn dat het zo gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!