Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 31 juli 2023

Lumbago ergo "hekseskud".

Het schoot weer 'ns een keer in m'n rug. Au au au au een "heksenskud", zo'n pijn die ineens opkomt en waar je dan een paar dagen flink last van hebt. Enfin, een paar pillen, een "behandeling" van de chef (die legde een blokkade door te drukken) en een zo goed mogelijke wandeling door de nabije omgeving hielp een beetje. De eerste dag haalde ik het laantje achter het verpleegcentrum en maakte een ronde door de grote groene weide waar allelei wilde bloemen staan. Ik stond vaak stil...(pijn 😵) en maakte heel veel foto's van de wilde planten. Dit is er maar eentje.
 

Later namen we de fiets naar het centrum en vonden een bankje om op te zitten. Hier rechts zie je het gemeentehuis en daarvoor het standbeeld van het gouden kalf. 

En dit zie je als je naar links kijkt. 

Gisteren ging het al ietsje beter en wandelde ik een veel langer traject. En vandaag kan ik me weer gewoon bewegen als ik maar niet te lang zit. Het is pt geen wandelweer... het giet!

4 opmerkingen:

  1. Is dat hetzelfde als in het Nederlands spit? Dat kun je al krijgen als je een pluisje van de grond raapt. Het schiet er als het ware in. Ik heb het twee keer gehad in mijn leven en leuk is het zeker niet. Je bent in één klap 99 jaar oud ;-) Spierverslapper en pijnstiller en blijven bewegen. Iets anders kun je er niet mee. Fijn dat het alweer wat beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, spit in nl. Echt pijnlijk maar het gaat echt al beter.

      Verwijderen
    2. Heel mooi! Laat de pluisjes maar gewoon liggen :-)

      Verwijderen
  2. Hier ook stortregens dus ik kan ook niet wandelen. Gelukkig niet doordat ik pijn heb.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!