Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 25 november 2023

Dat weet je vast zelf al....


"Dat weet je vast zelf al", zei een goede oude vriend van mij tegen zijn dochter toen ze hem vroeg welke studie ze moest kiezen.

Ik zei het ook vaak tegen jongeren die bij mij kwamen voor raad om studie, baan of bijstand. "Je weet het best zelf". "Nee, echt niet", zeiden ze dan. "Okay: dan beginnen we toch gewoon met het opnoemen van wat je niet wilt. Zo komen we er ook".

Ik dacht eraan toen ik de radio aan had en "Sara's Monopool" hoorde. Wat een problemen en dilemma's zijn er toch. Dan zit er zo'n team van bekende mensen die raad geven. Ach kind, denk ik dan, Dat wist je zelf ook al.

Mijn moeder was expert in het vragen om raad bij anderen. Welke koelkast is het beste? Welk abonnement moet ik nemen? Welke dit en welke dat. Dan kreeg ze tientallen "goede" raden terwijl ze toch gewoon haar eigen eerste keus doorvoerde. 

En wat denk je van die mensen die op Facebook vragen welke tandarts in de stad de beste is?!. Die krijgen veel respons, allemaal verschillend en dan weten ze nog niks.

PS: Vrije zaterdag. Mooi weer..... EINDELIJK. Boodschappen gedaan. Lunch voor morgen met familie van de chef voorbereid. En nu even naar de laatste afleveringen van "The Crown" kijken.


Fijne zondag.



3 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar. Vooral de adviezen online. Zoveel mensen, zoveel reacties en één slechte ervaring spreekt harder dan 10 goede ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat opnoemen van wat iemand NIET wil vind ik een heel goeie. Daar kan ik wel wat mee in de praktijk. Ik twijfel nog of ik zal beginnen aan The Crown. Op Netflix kan ik ze vanaf het begin gaan volgen, maar kweenie... het verhaal is uiteraard wel bekend en dan ligt het aan het acteerwerk of het de moeite waard is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Studie moet bij je zelf passen, afvinken wat je niet en aanvinken wat je leuk vind is de beste manier.
    Daarom doen de adviezen het op het internet zo goed. Hans

    @ ik vind zulke restauratie video's ook erg leuk om te bekijken, is ook wel relaxt.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!