Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 6 december 2023

In de clinch en chatGPT

Wij moeten ALLES sorteren. Papier, hard plastic, zacht plastic, flessen, blik en ga maar door. Alles moet in plastic zakken die we van de gemeente "krijgen". En een keer per maand wordt dit door een grote wagen opgehaald.Maar dat ging al twee keer mis bij ons. Dan ga ik bellen! En wordt aan het lijntje gehouden. "Ja, ja mevrouw, ik hoor wat je zegt. Ik zal contact opnemen met de wagen en dan bel ik je. Of stuur een sms". Nou mooi niet. Weer  bellen. De volgende ochtend een sms  "de wagen is langs geweest maar er stond niets buiten" Uh??? Als we hetzelfde beleven volgende maand dan stuur ik ze een rekening. We betalen immers voor deze "service".


Eindelijk kon ik naar de kapper en dat was hoog nodig.
Van de adventskrans daar moest ik gewoon een foto maken. 


Toen Jeff en Philip hier zondag waren hadden we het over ChatGPT. Eigenlijk heb ik dat helemaal niet nodig maar het is wel een leuke gadget. Tjeetje, wat gaat dat snel met antwoorden. Je kunt schrijven wat je wilt weten, maar je kunt ook mondelijk vragen stellen. Wat hebben we gelachen, want in het begin kon de GPT mij niet verstaan. Daar kwamen hele rare antwoorden op. 
Het leuke is dat "hij" alle talen verstaat; je "hem" kunt voeden met een aantal hints als je bv een speech of een gedicht moet maken. Hij kan vanalles vertalen in een oogwenk. 
En natuurlijk mag "hij" niet gebruikt worden bij schoolwerk. Logisch toch?!


Ik kocht "voor de fun" een kersttrui bij Lidl voor nog geen 7 Euro.


En ik haalde mijn snowboots uit de diepe kast. Het sneeuwt, het dooit, het is sjap, sjap
!



3 opmerkingen:

  1. Ken het systeem in Denemarken, het is me wel een gedoe.
    Hier staan containers om gescheiden je afval in te leveren.
    Een mooie adventskrans en voor de feestdagen zit je kapsel ook weer netjes.
    ChatGPT heeft de wereld wel verovert.
    Een leuke kersttrui, je zou zo een elfje kunnen zijn.
    Nou hier geen sneeuw en de temperaturen gaan weer stijgen. Hans

    @ de Sint is al geboekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie adventskrans.
    Bij jullie sneeuw, hier niks, heel de morgen gefietst in de mist.
    Saai hoor, maar wel weer lekker buiten in beweging geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is best veel qua sorteren. Hier vier dingen: groen, rest, plastic en papier. Het is raar hier in NL dat het niet overal hetzelfde is. En in sommige steden nauwelijks geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!