Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 4 december 2023

Snoepen van lekkers en muziek

 

Dan maar de kast in!


Mmmm. Ik hou van pepernoten en als dat schaaltje op de tafel staat dan stop ik er elke keer eentje in m'n mond als ik er voorbij loop. Dat is niet goed voor mijn (toch al ietwat afwezige) lijn...dus het schaaltje wordt verbannen naar de kast. Uit het oog uit de mond zullen we maar zeggen.




December is sowieso in dit land een snoep- en eetfestijn. Dat komt vast nog uit de tijd der vikingen; die konden er ook wat van. 

 En wat er aankomt moet er ook weer af! 










Hier staat mijn notenkraker.


Die hoort bij december, want ieder jaar weer hoor ik die heerlijke muziek van Tjaikovskij bij het verhaal van Hoffman. Alexandre Dumas schreef een nieuwe versie, die door de componist op muziek gezet werd.






Ik hoop nog ooit het de Notenkraker in levende lijve te mogen zien. 














Hier een voorproefje:



Wil jet hele ballet zien? Klik op de link.

3 opmerkingen:

  1. Nou, zeker wat er aan komt moet er ook weer af.
    Dus ik koop zo min mogelijk zoetigheid en andere tussendoortjes. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tak for Nøddeknækkeren, jeg har lyttet til musikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een Schot, toch? Die notenkraker van jou. Jammer toch dat je niet zo kunt snoepen als je zou willen, omdat het toch wel aardig is als je er niet uit gaat zien als zo'n ouderwets Duits dekbed. Het lijkt me best moeilijk zo tussen die snoeperds in Denemarken.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!