Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 2 december 2023


Er ligt nog steeds sneeuw en het zijn een paar zonnige maar ijskoude dagen. Vannacht vroor het - hier aan zee - 11 graden. De lichte wind zit in het noorden dat maakt dat de kou aanhoudt.

Het is weer december.

Tijd voor "tællelyset", de kaars met een aftelling tot kerstmis.

Ik vind de decembermaand een van de gezelligste maanden van het jaar.

Kerstversieringen in de stad en in de straat. Overal muziek, zang en kerstmarkten. 
 

Vanmorgen reden we naar Middelfart. Net over de brug ligt Hindsgavl slot met weilanden en bossen eromheen. Hier lopen drie soorten herten; het edelhert, damhert en ree.

In de herfst wordt het bestand gereduceerd en het hertenvlees wordt verkocht.

We waren er vroeg bij maar er stond al een flinke rij mensen te wachten. Trappelen in de kou. 



We kochten 2 reebouten. Dit jaar eens geen eend of gans met de kerst.

4 opmerkingen:

  1. Echt winter bij jullie. Ziet er altijd zo mooi uit met sneeuw. In je vorige bericht las ik dat je een stuk moest lopen met de fiets. Ik heb dat er altijd wel voor over :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanavond het eerste beetje sneeuw, net poedersuiker op een oliebol.
    De kerst inkopen beginnen weer, kwaliteit is snel verkocht. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n kaars heb ik ook eens gehad. Maar ik vergat hem op tijd uit te blazen. 't Is niks meer geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja december is een gezellige maand, daarna mag het van mij meteen voorjaar worden. Sfeervolle foto's van de sneeuw! (Ik krijg weer geen meldingen van geplaatste blogs van je, er wijzigt telkens iets onbegrijpelijks maar...ik vind je altijd weer hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!