Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 26 december 2023

Lillejuleaften; så er Julen kommet...

Ik heb een collage gemaakt van, de oh zo gezellige "Julefrokost" bij Sandra. Met en overdadigheid aan heerlijk eten en drinken, met cadeautjes onder de kerstboom en het zo traditionele pakjesspel. Die hoedjes zorgden voor een hoop hilariteit. 
Gelach, gepraat, genieten.

Dit was op "lillejuleaften", de avond voor kerstavond. Op kerstavond waren de pakjes dus "vergeven" maar Sandra en Per kwamen op het kerstavond diner. Met het fantastische hertengebraad en de sublieme sauce van "le chef" daarbij. 


Ik ga elke dag minstens een uur flink wandelen om toch maar iets van al dat lekkers te kunnen genieten. Gisteren waaide het weer eens keihard en dan gaat de gebreide muts op.

Ach ach, ik ben al drie oorbellen kwijtgeraakt, snuf. Die blijven in de wol hangen. Zelfs al haal ik de muts pas van m'n hoofd als ik weer thuis ben zijn ze onvindbaar. Gelukkig zijn het (tor nu toe) maar goedkope dingen. 

Vanmorgen was het bijna windstil. Vijf graden en op een enkel buitje na zou het droog blijven.

Wij rijden rond de middag naar Odense waar Jeff en Ivona ons allemaal hebben uitgenodigd voor nog een Julefrokost. 

In de Scandinavische landen vieren we nog steeds Jul op de viking-manier ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!