Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 27 december 2023

De laatste "Juledag".

Op tweede kerstdag waren we allemaal uitgenodigd bij Jeff en Ivona en ook dat was weer een oer-gezellige dag. Ik heb de foto's maar weer verzameld in een collage.


Vandaag maakte ik de keuken schoon. Ook al hadden wij zelf alleen eters op eerste kerstdag was de keuken nogal veel in gebruik geweest de laatste weken. Er werd gebakken en gebraden. De chef maakte zult; zo lekker als je het zelf maakt, hij kookte een kalventong voor beleg en ga maar door. Ouderwetse gerechten voor een ouderwetse kerst. 

Ik heb zonet een groentesoep gemaakt van de overgebleven groente en aardbei-ijs van de overgebleven slagroom. De soep is voor vandaag; het ijs kan wachten tot ik mijn spijkerbroek weer dicht kan knopen; hie-ha!

De radio heb ik uitgezet want ze blijven zeuren over vuurwerk. Ik vind het eigenlijk ook niks, maar om daar de hele dag over te "ouwehoeren" ....alsof er geen ander nieuws is wat veel belangrijker is. 

2 opmerkingen:

  1. Positief menselijk contact is goed voor een mens.
    Soms kan men echt door blijven zagen op de radio over een onderwerp. Hans

    @ de meerkoeten in de steden vertonen ander gedrag dan hun soortgenoten die meer ruimte hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ De telefoon is belangrijk om contact met de kinderen te houden.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!