Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 20 december 2023

Nou heet ze Pia

Pia, zo heeft men de komende storm genoemd. Hier in ieder geval, waarschijnlijk heet ze anders in Nederland. Deze keer is men goed voorbereid; zo goed zelfs dat er al een aantal veerboten uit de vaart zijn genomen en er wordt gewaarschuwd dat er een aantal treinen óf niet rijden óf met vertraging. Vanaf vannacht gaat het los....ach je weet maar nooit of het een storm in een glas water wordt.

De vorige storm kwam vanuit het oosten en dat gaf zelfs bij ons waterschade. Het werd niet eens een storm genoemd maar "Kuling"  wat harde stormachtige wind betekent. Hij heette overigens Carl, Kuling Carl, haha. Hoezee ende hoera; de verzekering betaalt de schade bij ons en de timmerman komt woensdag na Nieuwjaar om aan de nieuwe vloer in de gang te beginnen 😍 . 

Ik moest iets opzoeken in de "foto"kast en kwam dit tegen. De foto is gemaakt toen we pas hier woonden; in de vorige eeuw; een tijdperk geleden. Aan het einde van de jaren 80. 

We wonen hier nog steeds maar, om het met Willy en Willeke te zeggen "Alleen de lelijkheid die blijft, Daar mot je maar aan wennen" (Omdat ik zoveel van je hou).

PS: ik heb twee paar sokken gebreid binnen een week! 

6 opmerkingen:

  1. Ik heb al een waarschuwing gekregen dat Pia morgen komt aanwaaien.
    Wat een leuke foto Dorien, Chef boft maar met jouw.
    Je bent flink aan het breien. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Pia was niet zo heftig als ik hier zou verwachten, gewoon een winderige dag.

      Verwijderen
  2. Kan de chef het wel waarderen als jij op zijn plat Amsterdams dit lied kweelt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi tijdsbeeld. En even de breiturbo aangezet, wat knap, 2 paar in een week. God jul til dig og dine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enige foto! En nu zit dat lied er in hoor, in mijn hoofd. En ik voel dat het er voorlopig niet uitgaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier heet de storm inderdaad ook Pia. Ik vind het wel een gezellige naam voor een storm : )

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!