Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 18 december 2023

Er kwam elke keer iets tussen..

 ..maar nu komt er een blogje.

Donderdag hadden we de afsluiting van het najaarsseizoen bij ons koor. Kirstíne, onze dirigent kon niet komen omdat haar zoontje geopereerd werd, maar een koor kan altijd zingen, wat we dan ook deden. Zonder muzikale begeleiding eindigden we allemaal in het bas-niveau. Net als het zingen rond de kerstboom gewoonlijk gaat. We beginnen in de juiste toonaard om op het eind een octaaf lager te eindigen. Enfin, er waren cake, koekjes, chocolade en snoepgoed en praats. Het was gewoon gezellig.

De kerstboom is gezet en het oude kerststalletje staat er ook weer. Ik had mijn tante aan de lijn en we moesten allebei lachen om het feit dat er nog steeds "gespeeld" wordt met de figuurtjes. Per had bijvoorbeeld alle schapen op een rij gezet ;-).


De timmerman kwam en heeft de afdeklijst bij het bovenraam gemaakt. Er zijn nog wat volg-schades vanwege de novemberstorm, maar die komt hij maken als het warmer en beter weer is. Hij confereert nu zelf met de verzekering. 


Sandra en ik gingen luisteren naar het Snoghøjkoor, dat in Lyngskirke een klein concert gaf (fijn dat ze mee ging) en toen was het alweer weekend. 

Ik pakte de cadeautjes in. Het is al snel kerstmis, eerder dan gedacht. De vierde zondag van de advent is het kerstavond. 


Ik wandelde regelmatig een paar rondjes om mijn knie in beweging te houden. Het is schijnbaar geen artritis maar de meniscus, veroorzaakt door een oude schade?? Enfin, zolang het kraakt houdt het nog, zullen we maar zeggen. 

Nog een bezoekje aan mijn oude buurvrouw Ruth, die zich opmerkelijk goed red met die Alzheimer in haar rugzak. Ik had "juleboller" meegebracht en we hadden een paar gezellige uurtjes. Ruth woonde in haar jongere jaren een paar jaar in Engeland en ze spreekt nog steeds vloeiend Engels. Ze zegt zelf: "Ik weet niet meer wat ik gisteren deed, maar ik kan echt genieten van al mijn oude herinneringen en de verhalen die dan opduiken." 


In de donkere na-middaguren hebben we nu eindelijk de hele serie Outlander gezien. Daar raak je aan verslaafd. Nu zullen we een andere serie moeten vinden. 
Het is miezerig "binnen-weer" en het breit zo lekker weg bij de tv.



5 opmerkingen:

  1. Zingen in een koor is toch meer dan alleen samen zingen, het is ook samen beleven.
    Kijk dat is een timmerman waar je vertrouwen in kunt hebben.
    Je hebt fijne contacten Corien, heel belangrijk in het leven. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een bescheiden kerstmarkt, maar warm genoeg om mensen uit je omgeving te ontmoeten.

      Verwijderen
  2. Wij hebben ook Outlander gevolgd, vooraf had ik nooit gedacht dat het zo'n boeiende serie zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Outlander!!! Prachtige serie.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!