Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 13 december 2023

Ik ging naar de winkel en ik kocht.....

Oeps! Ik ging naar de winkel van het Rode Kruis. Er zijn altijd mensen die breien voor het gode doel en het Rode Kruis verkoopt o.a. sokken. Ik ben aan de (veel te) late kant om ze zelf nog voor de kerst klaar te kunnen hebben. Maar helaas, er waren geen sokken meer. Ik snuffelde wel even rond in de boekenafdeling en plotseling lagen er twee boeken in mijn mandje.

Ik ging naar de kringloopwinkel ernaast. Ook hier geen gebreide sokken te vinden. Tja, wel weer een boek dat ik in de bibliotheek gereserveerd heb maar ook dat verdween in mijn tas. 

Drie fijne boeken, maar geen sokken. Dan toch maar zelf breien!

Het was/is deze week "reparatie-week", denk ik. De versnelling van mijn fiets werkte heel slecht en onze fietsenmaker hier in de buurt is ermee opgehouden. Toen ging de chef zelf aan de gang. De ketting was te los en die werd gestremd en de versnelling opnieuw ingesteld. Helaas iets te strak in het begin, maar ook dat is weer verholpen en ik fiets weer heerlijk weg. 

Er zit een lek in de gang, dachten we. Toch de voordeur of het zijraam ook al heeft de chef alles gevoegd en gedicht? Maar toen keken we naar het plafond van het toilet. Oei, grote vochtkringen. Het water kwam van bóven. De timmerman kwam erbij en we constateerden dat het aan het bovenraam ligt. Daar moet een aluminum afdeklijst onder. Dat komt hij morgen maken (zegt hij). De vloer in de gang ziet er slecht uit vanwege het lek, maar de verzekering zegt dat ze de vervolgschade vergoeden. We zullen het zien, hoop ik.


Ook de doorstroomverwarming voor warm water lekte (wij hebben stadsverwarming). Dit kwam Jakob maken; gelukkig maar een peulenschilletje.  

Het is vandaag de donkerste dag van het jaar.  
13 december: Lucia-dag.


Om zes uur vanavond is er een Lucia-optocht in de stad. Maar het is vreselijk koud, met een gure noordoostelijke wind....ik denk dat ik thuis blijf. 
Enfin, ik ga vanmiddag naar Inge's verjaardag. Op de fiets, door de kou.

3 opmerkingen:

  1. Goede doelen zijn wel goed, ook wat verkoop betreft.
    Chef is gelukkig heel handig.
    Vreemd dat bij de plaatsing van het bovenraam geen afdeklijst is aangebracht.
    Het lijken wel winter storingen die je hebt gehad. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook met muziek uit mijn jeugd, net of je terug geslingerd wordt naar toen.

      Verwijderen
  2. Hahaha.. plots twee boeken in je mandje. En toen nog een. Nou, daar kon je helemaal niks aan doen, dat snap ik

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!