Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 24 maart 2024

Een tikkeltje warmer.

"Ik verveel me" zei de chef afgelopen maandag. "Geen enkele order in huis". Nou is dat het lot uitdagen, want de dag erna stroomde de mailbox vol met opdrachten. Zoveel zelfs dat hij vandaag thuis bleef om te werken terwijl Caroline en ik naar het buurland reden om boodschappen voor Pasen te halen. 


Naast werk zijn er ook leuke dingen. Gisteren bv een uitgebreide lunch in Aarhus bij familieleden. Tussen zonneschijn en maartse buien lokt het voorjaar.

Na de lunch..

35 borden voor een golfclub. Da's best veul werk ;-) 

Ik heb gisteren wat haakpatronen gedownload. In haken ben ik nooit een ster geweest. Iets met drie keer van school veranderd in de tweede klas, waar meisjes destijds leerden haken. Gosh, wat ben ik oud 😂). Haken is prettiger werken als de zomer in aantocht is, dus ga ik het maar weer eens proberen.

Ooit haakte ik gordijnen.... (nee, deze niet, de foto is van het internet). Dat was de grote mode in de jaren zeventig/tachtig. Ik heb ze nog liggen, boven in de kast en nee, ze gaan nog niet weg want het was destijds een heidens karwei. We hadden in ons oude huis vier ramen aan de straatkant en de gordijntjes beschermden ons tegen de inkijk


Ik denk dat ik een zomertrui ga haken...mischien.

5 opmerkingen:

  1. Als je zegt ik verveel me, dan komt daar blijkbaar snel een kentering in.
    Gezellig met familie, dan is het weer ondergeschikt.
    Vroeger kregen de meisjes dat al vroeg op school, breien haken enz. kan het me nog wel herinneren.
    Wat de jongens deden weet ik niet meer, zal wel iets met hout en papier zijn geweest. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tunisch haken is ook leuk om te doen. Je krijgt er minder 'stijve' resultaten mee. Daarom heb ik op die manier een aantal vrolijke winterdassen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa....haken is leuk! Ik heb ook vaak vage plannen in die richting maar het komt er weinig van. Ooit van ongebleekte katoen een heel beddensprei gehaakt en ook nooit weggedaan. Precies om dezelfde reden als jij met je gordijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!