Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 25 april 2024

Tuin en meer over zang.

Twee van die bigpacks staan er in de tuin. Bigpacks of bigsacs, you name it, vol met een toplaag voor ons grasveld. Dat is hoognodig, want regen en molshopen hebben er een gatenkaas van gemaakt. Gelukkig konden de zakken met een kraan over de heg getild worden. 


Zaterdag komen de hulptroepen helpen met het verdelen van de toplaag, het aanstampen en nieuw gras zaaien. Wij zorgen voor het fourageren 😄.

Ik hoop echt dat het warmer gaat worden. Ik weet het, heel West Europa heeft het koud, maar ik geloof dat wij de kroon spannen. Zojuist kwam er een hagelbui voorbij..Ik heb mijn dikke trui weer tevoorschijn gehaald en de poezen zijn binnen!

Vanmorgen zongen wij niet in ons eigen lokaal maar in het verpleeghuis Rosenlunden midden in de stad. Het is een tehuis voor dementen. We zongen oude liedjes en een aantal van de bewoners zongen mee uit volle borst. Een enkel een veegde een traantje weg omdat zo'n lied herinneringen oproept, anderen vertelden verhalen over weleer en een meneer zong Elvis songs toen we koffie kregen. Oh, we doen zo graag anderen een pleziertje met ons gezang. 

Maandag is er weer een oefen-avond voor het 4. mei concert. In de krant werd ervoor gereclameerd.


We zullen ons best doen.

5 opmerkingen:

  1. Hier is het ook zoooooo koud. Het wordt tijd voor lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een grasveld heeft zorg nodig, nu is het wel het goede moment om dat te doen.
    Het weer heeft ook hier winterse trekjes, lage temperaturen.
    Liedjes van vroeger doen zeker wel eens traantjes lopen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist helemaal niet dat jullie poezen hebben. Zeker weer eens niet goed opgelet ;-) Van zingen wordt iedereen vrolijk. Of je het nu aanhoort of zelf meedoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben geen poezen. Ik ben oppasser als mijn dochter op vakantie is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahaaaa, ik had dat niet helemaal door. Maar dat is het mooiste: als poezen thuis kunnen blijven en toch verzorgd worden door een poezen-oma ;-)

      Verwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!