Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 4 juni 2024

Ik ben er weer..

 Heb je me gemist? Nou dan, ik ben er weer. Poeha, wat was er veel dat deze week gedaan en geregeld moest worden. 

Allereerst mocht de chef afgelopen woensdag naar huis. Heel fijn. Met het bijstellen van de medicijnen en met het dringend advies om zich elke ochtend te wegen. Hij was op zijn "drooggewicht" toen hij uitgeschreven werd en via het dagelijks wegen kan hij zien of er weer vocht wordt vastgehouden. 

We zouden eigenlijk donderdags naar Nederland (Nrd. Brabant) rijden, maar dat deden we toch maar niet. Eerst even bijkomen na de ziekenhuisopname, want man wat heeft hij een hekel aan ziekenhuizen. Tja, wie niet zou je zeggen. Hij wilde ook graag orde op zaken stellen in het bedrijf.  Er lagen orders die de deur uit gingen, mails en telefoontjes die werden afgehandeld. Maar vrijdags gingen we toch op pad. Hoofdzakelijk met mij achter het stuur. We waren namelijk uitgenodigd op de 90.ste verjaardag van mijn tante Anny. 

We namen een hotel in de buurt en huurden fietsen. Je kunt in NL altijd moeilijk je auto kwijt en vaak moet je dan een eind lopen om op de plaats van bestemming te komen. De fiets kan meestal vlak voor de deur gestald worden. 

Het verjaardagsfeest zou op zondag gevierd worden en omdat we de zaterdag tijd genoeg hadden fietsten we naar het naburige dorp om een tante van mijn vaders kant te bezoeken. Die is heel erg ziek geweest en ook als is ze ver over de negentig toch weer zover opgeknapt dat ze naar huis mocht. Haar lieve zoon heeft voor dagelijkse hulp gezorgd, zodat er overdag altijd iemand in huis is. 's Avonds en 's nachts neemt hij zelf de zorg op. Geweldig, nietwaar!

Hij moest werken, maar had voor een chokoladetaart gezorgd. En hij wilde graag dat we een foto maakten van tante Betsy en mij. 

Okay dan.

Over twee weken is er een reünie van de neven en nichten van mijn vaders kant. Maar helaas zit er dat niet in voor ons. Twee keer achter elkaar met een "hartpatiënt" naar Nederland rijden wordt me echt te veel.







Van de ene tante naar de andere. Deze dame werd dus 90. Er werd een foto gemaakt van haar met alle gasten. Dat waren er nogal wat, want zelfs al zijn velen van de oudste generatie overleden, hun kinderen waren uitgenodigd. Mijn jongste broer en en zijn vrouw en veel van mijn neven en nichtjes. Leuk voor mij om ze allemaal weer te zien. Kijk, ik ben de oudste van die generatie en zodoende kent iedereen mij wel. Haar eigen kinderen en kleinkinderen hadden voor een gezellig feest gezorgd.

We besloten om toch gisteren, maandag, weer naar huis te rijden. Geen files, lekker overal konden we doorrijden en de chef nam ook een stukje het stuur over.

Weer lekker in ons eigen bedje en daar is niks mis mee

6 opmerkingen:

  1. Wat een week, joh! Heerlijk dat jenan het ziekenhuis kon verlaten en zelfs mee kon naar NL. Bijzonder hoor, die tantes die je toch naar mooi weer ontmoet hebt. En nou weer lekker thuis beetje bijkomen . Rustig aan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat chef weer thuis is, geeft ook weer rust.
    Negentig jaar is niet niks, nog gefeliciteerd met tante Anny.
    Het was een flinke club die samen waren om de verjaardag te vieren. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat is zeker nogal wat! Nu maar een beetje rustig aan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch wel heel fijn dat jullie deze reis konden maken. Zo heb je weer even bij kunnen kletsen met (een deel van) de familie. Gelukkig dat het weer beter gaat met je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh, dat dat alweer kon. De chef is toch een held, hoor en jij natuurlijk een heldin ;-) Maar zo'n bezoek aan Nederland leidt ook wel weer mooi af. Hoe lang rijden jullie erover?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!