Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 28 mei 2024

Update

Zondag werd maandag..en nu hebben we dinsdag. Manlief is nog steeds in het ziekenhuis, maar het gaat hem nu zoveel beter. Geen vocht meer in de longen, maar nog wel op allerlei andere plaatsen in zijn lichaam. Gisteren kreeg hij vochtafdrijvende in met een infuus. Hij verliest liter na liter...en dat is goed. Het is ook fijn dat ze hem goed in de gaten houden, ook zijn diabetes. Er kwam een potige "overlæge", een chefarts, die het infuus voorschreef en het ook meteen in zijn journaal zette, zodat er de volgende keer - want er komt vast een volgende keer - rekening mee wordt gehouden.  

Nu het beter gaat maak ik me ook niet zoveel zorgen meer. Het is wel saai en leeg in huis. In de tuin werken zit er vandaag niet in, want het regent dat het giet. Ik heb elke dag een eind gewandeld, want al dat heen-en-weer rijden en stilzitten in het ziekenhuis is maar niks. 

Fluitekruid zover het oog reikt.

Gelukkig kon hij de vorige dagen mee naar buiten. In de rolstoel en gisteren lopend met het infuus-statief aan de hand. Dat zit er vandaag niet in denk ik. De hartafdeling is twee maanden geleden verhuisd naar de vijfde, totaal gerenoveerde, verdieping. Wat een rust daar, grote ruime eenpersoonskamers, een heel grote badkamer/toilet en een tv met alle zenders die er te vinden zijn. Personeel dat tijd heeft om te praten en om de - in het begin razende tijger te temmen. En lekker eten. Maar vieze koffie. Ik bracht daarom gisteren een thermokan met koffie mee. Plus aardbeien, groene geblancheerde asperges en een avocado. Dat ging erin als koek. 

Ik zal eens een foto van de kamer maken als ik strakjes weer op bezoek ga. Je mag de hele dag binnenlopen.


Aha, hier is het nest van de zwanen,




en hier velden vol boterbloemen.

Maar ik denk dat ook het wandelen er vandaag bij inschiet.


10 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het beter gaat met je man! Ik kan me voorstellen dat dat een gevoel van rust geeft. Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is in goede handen daar. Maar thuis is veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We mogen ons gelukkig prijzen met goede zorg.
    Fijn om te horen dat het met Chef beter gaat.
    Dat is wenen om alleen thuis te zijn, dan is wandelen een gezonde afleiding.
    Het ziekenhuis voldoet aan de huidige tijd, dat is hier ook zo. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ de villa's hebben plaats gemaakt voor kantoren, dus geen woningen. 😦

      Verwijderen
    2. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  4. Hoe is het nu met de chef, Dorien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het weer goed gaat met je man.
    Heb het net zitten teruglezen.
    Helemaal niet fijn zoiets, gelukkig hield men hem in het ziekenhuis, niet leuk maar je bent wel op de juiste plaats.
    Mooi hè, die prachtige bermen op dit moment, écht genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!