Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 12 juni 2024

Over-macht.


 Astrid Lindgren; de "moeder" van Pippi Langkous; de schrijfster van heel veel (kinder)boeken zei ooit: 

Als mensen met macht ophouden te luisteren dan wordt het tijd hen te vervangen.

Juist !

Dat laat ik gewoon even staan. 

Vandaag was ik bij de oogarts. De opticien die mij een oogtest had afgenomen; een intens onderzoek dat bijna drie kwartier duurde, had me met een brief naar de oogarts gestuurd. Ik heb wat blinde vlekken in de periferie en ze vond dat er een oogarts naar moest kijken. 

Eerst werd ik gedruppeld, getest en getjekt bij de arts in opleiding. "U ziet uitstekend mevrouw", zei hij. "Even wachten, dan kijkt de oogarts het nog na". De oogarts onderzocht of er misschien sprake was van groene staar, iets met het netvlies of een ander mankement, maar er was - gelukkig - niks aan de hand. Ik ben gewoon af en toe een stuntelaar die zich stoot. Het zicht van een adelaar krijg ik nooit en piloot is ook geen optie.

Tja...de opticien moet natuurlijk ook geld verdienen 😞 en heeft mij een bril aangesmeerd verkocht die ik af en toe op heb als ik auto rij. Iets van min een half rechts en plus een half links. 

3 opmerkingen:

  1. Een leerzame uitspraak van Astrid Lindgren.
    Gelukkig zijn je ogen nog goed, een bril tijdens het auto rijden is ook wel te doen.
    Als je dan ergens tegen aanrijd geef je de bril de schuld. :) Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie uitspraak! Laat maar staan, ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige rake opmerking van Astrid Lindgren. Niets aan toe te voegen: het is gewoon zo. Vanmiddag ga ik mijn ogen laten opmeten bij een voor mij nieuwe opticiën. Eens kijken of ik een sterkere leesbril nodig heb. Ik vermoed van wel, maar we gaan het zien hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!