Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 18 juni 2024

Van oude mensen...

"Van oude mensen en dingen die voorbij gaan", om het maar eens met Couperus te zeggen. Er was een familiereünie, waarbij wij niet aanwezig konden zijn. Er kwamen een aantal foto's en een leuke videocall zodat ik wel naar iedereen die er was kon zwaaien. En op WA verschenen later naast de fotos's van de reünie ook een paar oude foto's.

Deze foto is gemaakt ergens rond 1917-1918. Een foto van mijn overgrootouders Maria Dingemans en Johannes Jacobus van de Wouw. Ze zitten op de voorste rij, naast de man in uniform. Links van zijn moeder staat mijn opa Marinus. Vier man in uniform; de grote oorlog was in aantocht. Nederland bleef neutraal, maar toch..

Ik heb een oom die probeert om een stamboom te maken; nog even wachten, schrijft hij, dan komen er namen. 

Die oom zit hier vooraan, samen met zijn zus.  Ze zijn de enige oom en tante van mijn vaders kant die nog in leven zijn. Mijn opa en oma zitten aan weerszijden van Lenie, die een tijdje non was. De man rechts is mijn vader, mijn moeder staat ernaast.

Tussen deze foto's in zitten twee wereldoorlogen... 

4 opmerkingen:

  1. Fantastisch dit soort oude foto's! Ik had ook een tante die een tijdje non was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi de oude foto's, geslachten komen en gaan.
    Ik heb nog de foto's van mijn ouders en familie. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat je zulke foto's hebt. En de verhalen erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ook leuk dat je er toch een klein beetje bij was. De technieken hiervoor zijn tegenwoordig aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!