Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 19 juli 2024

Een helpende hand.

Er "moest" een oplossing komen voor het rondslingeren en omwaaien van al die afval-sorteringsbakken die we hier hebben. De tekening ervoor zit en zat in het hoofd van de chef en gisteren kwam onze oudste kleinzoon helpen. Want ideeën omzetten met knielen, buigen en bukken is moeilijk voor een morfar. Binnen een paar uurtjes was het skelet gemaakt. De afwerking kunnen wij wel met z'n tweeën (denk ik). Anders komt hij vast nog een keertje helpen volgende week.

Kosten (haha); een lekkere warme maaltijd met een pavlova als toetje. Hij bracht zijn zus mee; die lust ook wel wat. En het is altijd zo gezellig. 

Eindelijk is de temperatuur boven de 25 graden. Laat in de middag fietsten we even naar het strand waar nog steeds zonaanbidders en zwemmers waren.


Tenslotte nog mijn olijfboompje. Dat stond in een bak vóór het huis langzaam dood te gaan. Vorig jaar zette ik hem in de tuin waar hij al zijn bladeren verloor. Ik liet hem daar maar staan, een beetje verscholen tussen een paar struiken en de heg. Maar kijk eens: groene blaadjes! Wie weet wordt het nog wat.




PS.
Ik haalde ook vandaag weer een bakje vol slakken uit de tuin. 

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn om kinderen te hebben je hun ouders ook helpen waar nodig.
    Heerlijk het strand zo vlak bij, je even een paar dagen zomer. Hans

    Ot. Een plaatje is voor je gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ zo deed ik het ook altijd met schilderen, in een boterhamzakje in de koelkast en de volgende dag verder.

      Verwijderen
  2. Wij hebben hier drie bakken. En die zijn nog nooit omgewaaid. Ik hoorde bovendien dat het weer gaat veranderen. Het weer ook, maar ik bedoel het verschijnsel van de bakken. Geen aparte bak meer voor plastic. Of juist voor restafval? Ik weet het niet meer. Ik was heel tevreden over mezelf. Ik zocht alles precies uit, wat in welke bak, maar kennelijk is dat dus tevergeefs geweest

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!