Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 27 juli 2024

Van boven naar beneden

 

Ik fietste vandaag naar de stad om even op de rommelmarkt te kijken die de hele zomer elke zaterdag wordt gehouden. Onderweg kwam ik langs de kapper en vond dat ik best even kon kijken of er een knip-plaatsje voor mij vrij was. En inderdaad, een kwartier later werden de punten flink bijgeknipt. Ik kocht ook een flesje haarcreme - nooit geweten dat zoiets bestond, maar het geeft wat zachtheid aan het haar zonder het vet te maken.

Geen markt voor mij vandaag, want op de terugweg kwam ik langs de boekhandel en herinnerde me ineens dat ik nog een tegoedbon had. Even snuffelen en ja hoor, eentje van (een van) mijn lievelingsschrijvers. 

Na de lunch maakten de chef en ik een flinke ronde met de fiets over "Fælleden" en langs het hele strand. We eindigden bij Café Mauritz, waar we een "filuur" dronken.

Of we nog koffie wilden? Nee, we fietsten naar huis waar er koffie met de gisteren door de chef gebakken "Kanelsnegle" lagen.


Hij bakte ze toen ik bij Caroline op de koffie was. Even haar nieuwe appartementje bekijken en haar feliciteren omdat ze is aangenomen op de studie handelseconoom. Ik had een taartje meegnomen en een pot met kunstrozen voor op het balkonnetje. 



Een nieuwe fase in haar leven: van een maandelijks salaris naar een beurs. Daarom is ze verhuisd naar iets goedkopers. Het is een leuk flatje, 45 m2 en goed ingericht. 



You 'll make it girl!




De chef heeft de bak voor al het recyklingsmateriaal afgemaakt.


Lang leve de handyman!

Wat was er zoal meer? Oh ja: het is "opstaan-plaats vergaan". Het verlate zwanenest werd meteen bezet door de eenden.

Geknipt op mijn wandelronde. Ik moet me echt in beweging houden want anders word/ben ik zo stijf als een lat. In het begin van m'n ronde doen mijn schouders en het bovenste van m'n rug pijn. Als die pijn  zakt dan voel ik mijn heupen..au..maar na een tijdje gaat ook dat voorbij. De aanhouder wint. 

Gisteren wandelde ik niet, toen was de voortuin aan de beurt. Een goede kennis van de chef heeft de stoep/P-plaats voor het huis gespoten met zeep en een middel tegen onkruid. Het werkt echt! 

Ik snoeide het wilgenboompje en plukte onkruid en onkruid en...pfft.

Het groeit maar door met dit weer. 

Nou maar weer slakken verzamelen...blehr.



1 opmerking:

  1. Een gezellige afwisselende dag, met zoet en bezoek aan Caroline die we succes wensen met haar nieuwe studie.
    De milieustraat ziet er keurig uit. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!