Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 26 augustus 2024

Er is niemand die zo'n lekkere Babi Pangang maakt als de chef! Nou ja, niemand is misschien teveel gezegd, maar de laatste keer dat wij "Chinees" aten in Nederland was het er eentje met maar heel weinig smaak. De chef maakt hem lekker pittig; daar hou ik wel van. Zoon en kleinzoon ook, haha want er was geen spatje meer over. 

Terwijl de chef en Philip eten kookten gingen zoonlief en ik rozenbottels plukken. Hij maakt er jam en chutney van. 't Is wel een werk hoor om ze klaar te maken. Ooit deed ik het ook; nu koop ik het liever. 

We reden naar Lyngsbo, aan het strand bij de "Nye Lillebæltsbro" en in korte tijd hadden we drie volle zakken

We zaten nog even langs de kant om te genieten van het uitzicht en omdat we nog tijd hadden voor we even naar Middelfart reden om een sleutel af te geven aan schoondochter. Die was op een yogafestival samen met anderen uit Odense en ze had haar huisssleutel vergeten. (en zij zou eerder thuis zijn als de heren).



We waren net klaar met eten toen dochter ook binnen kwam wippen met drie kilo blauwe bessen (bosbessen). Zelfgeplukt en lekkerrrr! Ik smulde ervan vanochtend op de havermout.


Jeff kreeg ook een zak mee; de rest ligt in de vriezer. Lekker om een "blåbærpie" te maken of in de muffins te doen.

Blåbærpie: blò-beir-pij 😍 blauwe bessen vlaai.

4 opmerkingen:

  1. Fantastisch, blo beir pij. Ik zeg altijd, als de Denen 5 letters uitspreken zoals ze ze schrijven, is het veel ;-) Die bessen zien er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chef is van vele markten thuis, ook in de keuken staat hij zijn mannetje.
    Heerlijk verse rozenbotteljam.
    De brug blijft een plek van herinneringen.
    Het is de tijd van het zachte fruit. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk al dat vers geplukte fruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blauwe bessen eet ik iedere dag bij het ontbijt. Een handjevol. Maar rozenbotteljam... dat is honderd jaar geleden. Ik ga straks een potje kopen. Want zelf plukken... ik zou niet weten waar.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!