Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 17 augustus 2024

Snobs?

Ik was uit eten met een groepje vriendinnen en we praten dan alsof we elkaar net pas gezien hebben. Gespreksstof genoeg. We gaan gewoon door daar waar we gestopt waren.

We maakten meteen een nieuwe afspraak en stonden nog wat na te praten op de parkeerplaats. Ook over o.a. de mooie jurk die een van ons droeg. En over kleding in het algemeen. Ik zei dat ik vaak (meestal) kleding kocht in tweedehands zaakjes....Uh, wat een reacties. Poeha. "Nee, daar ga ik nooit heen. De kriebels krijg je van die rekken waar alles door elkaar hangt" en nee, "dat hebben anderen gedragen". Ik was verbaasd, erg verwonderd. Van het: "ik koop altijd merkkleding" en het "ik ga altijd naar die gerenommeerde winkel want ik wil kwaliteit", enz. Ik werd er stil van. Deze dames zijn echt geen snobs...of uh, misschien toch een beetje ;-). Enfin, ik blijf gewoon mijn kleding daar halen waar ik veel minder geld hoef uit te geven dan in "dure" winkels. Mijn ervaring is namelijk dat ook dure kleding saai wordt.

Gewoon ook omdat recykling zoveel beter is voor het millieu!

Met schoenen is het iets anders. Daarvoor ga ik wel naar een schoenenzaak en koop schoenen die mijn voeten lief hebben. 

3 opmerkingen:

  1. Hele goede instelling van jou. Misschien heb je de dames toch een beetje aan het denken gezet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, dames van die leeftijd zijn erg moeilijk op andere gedachten te brengen en wat maakt het ook uit? De een doet het zus en de ander zo. Als ze maar gezellig en vrolijk gezelschap zijn, denk ik dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop nooit tweedehands, weet eigenlijk niet waarom. De jongste is helemaal van het tweedehands kopen echter en ze ziet er gewoon erg leuk uit in de kleding die ze koopt. En ook nog 'uniek'.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!