Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 15 augustus 2024

Zomertuin en meer van het weer.

Alles begint weer; seizoen-opstart: De breiclub gisteren, het koor vandaag. We hebben een nieuwe koorleidster. Een goeie denk ik. Ze heet Turid. Wat een mooie naam, vind je ook niet? Ze deed het echt goed; iedereen blij.

De chef is ook weer naar het Repair Café en ik ga vanavond uit eten met de "alten" van mijn vorige koor. 

Heb ik deze week toch een paar uurtjes in de tuin gewerkt, ondanks de warmte. Carl is net naar huis; hij heeft weer eens flink gesnoeid. We komen er wel;-)

Eergisteren nacht heeft het erg ge-onweerd. Het was net alsof alle TL buizen in de stad in een keer aansprongen. Deze foto heb ik uit de krant gehaald. En de chef? Die sliep overal doorheen. 118 keer is de bliksem ingeslagen in de omgeving, gelukkig met maar heel weinig schade.

(foto's kun je aanklikken)

De kruiden/ bessentuin is weer klaar. Struiken gesnoeid, overdadig kruid weggeknipt en het pad geveegd.



Wat foto's van de zomertuin.
Ik maak ze af en toe om te onthouden wat en wanneer wat bloeit.


De slakken hebben gelukkig niet alle hosta's opgegeten.



Het water in de tuin laat ons prachtige libelles zien.


3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat alles weer opstart! Ik ben altijd opgelucht als het gewone leven weer begint, maar hier in Nederland duurt dat nog wel een paar weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige en opgeruimde tuin! Heerlijk dat je zo'n goede hulp hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!