Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 28 september 2024

Liever geen pakjes.

Toen ik opruimde in de voorraadkast vond ik een pak met broodmix. Nog goed tot -oeps- vandaag. 

Ik bakte er zes broodjes van die totaal niet smaakten. 

Vandaag bakte ik broodjes volgens mijn oude vertrouwde recept. 18 stuks in totaal, waarvan ik er zes meenam naar dochters huis, waar de mannen bezig waren met een nieuw raam in de zijvleugel te zetten. Die broodjes gingen er in als koek.

Nee, koken met pakjes is aan mij niet besteed. Óf ik doe het fout óf ik vind het gewoon niet lekker. Er stond namelijk ook een pak met "macronionette" i de kast. Nou vooruit, omdat we die dag weinig tijd hadden kookte ik het. Maar nee, we namen beiden een heel kleine portie en de rest ging de vuilnisbak in. 

En nu madame, leert uw les: Nooit meer pakjes!

Het heeft hier twee dagen enorm veel geregend. Hele dagen. Wat doe je met zo'n dagen? Ik ging de keuken in; maakte appelcompôte, soep en een kruimelcake.


2 opmerkingen:

  1. Groot gelijk: weg met die zooi. Dan maar wat meer werk en lekker eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb afgelopen week ook appelkruimelcake gemaakt: heerlijk en kan niet mislukken! Ook voor mij geen pakjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!