Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 6 oktober 2024

Lijstjes oftewel "en slagplan".

Ik ben niet zo van lijstjes maken, maar als ik een verjaardags-lunch moet voorbereiden is het toch wel practisch. Bij alle lunchgerechten in dit land horen namelijk specifieke dingen.
Gekookte eieren, mayonaise en nep-kaviaar bij de garnalen; gebakken bacon, pekelvlees, "sky" en rode ui in het zuur bij de paté; bij gerookte zalm horen schijfjes acocado en mierikswortelcrème; Roastbeef wordt voorzien van remoulade, gebakken uitjes en cornicons om even de meeste gerechten te noemen.
Ik maakte een lijstje - en slagplan noem ik het, een strijdplan. Dan wist ik tenminste wat voor boodschappen ik moest halen.

Met alles in huis dacht ik dat we de hele zaak binnen een uurtje op tafel kregen, maar er ging toch wat meer tijd in zitten. Het werd een buffet - maak je eigen smørrebrød. 

Even geparkeerd in de werkplaats

 Er was roggebrood en sandwichbrood en natuurlijk was er op het laatst een kaasplank.

met wat huishoudfolie erover.

Vandaag vierde ik mijn verjaardag. We waren maar met z'n zevenen. Een kleinzoon moest werken, kleindochter moest naar een andere verjaardag en Carl was bij z'n vader.

deze taart in de extra koelkast van de werkplaats

De chef had een heerlijke verjaardagstaart gemaakt. Ook al waren we "maar" met zeven man...alles ging op. 

Ik ben dinsdag pas jarig; dan komt Caroline op de koffie (met iets lekkers erbij), en wie weet nog meer ;-).

Mijn cadeautjes heb ik al gehad: een nieuw mobieltje, een fietslamp, bloemen en wijn en van de kinderen en kleinkinderen een lieve kaart met een dikke cadeaubon voor het musicalteater hier! 💓

10 opmerkingen:

  1. Met een verjaardags-lunch en veel ingrediënten heb je een lijstje nodig.
    Het resultaat is verbluffend.
    Nog van harte gefeliciteerd en een voorspoedig levensjaar gewenst. Hans

    @ ik smeer me al heel lang niet meer in, ben geen zonaanbidder en vroeger tijdens het buitenwerk wende je huid wel aan het seizoen wat er was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte een fijne verjaardag gewenst en vooral ook een goed nieuw levensjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel handig aangepakt van jou, zo'n 'doe het lekker zelf maar' lunch ;-) Fijne dag morgen en uiteraard gefeliciteerd. Nu wil ik nog wel even weten wat voor smaak die geweldige taart had.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leven zonder lijstjes bestaat gewoonweg niet (voor mij). Wat een heerlijkheden heb je daar uitgestald en gezellig om je verjaardag een beetje uit te smeren. Alvast gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Forsinket tillykke!! Buffetten ser dejligt ud, smørrebrød er altid en god ide.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van harte! Ziet er allemaal heerlijk uit, ik ben volgende maand jarig en ga bij je afkijken. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, ik zie, ik ben Anoniem, ik weet niet hoe ik dat kan veranderen, ik ben Trudy/Zilvertje.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!