Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 2 oktober 2024

Van een koopje dat je bezig houdt.

Er zijn van die dagen die met een kleinigheidje beginnen en later uitlopen tot een hele klus. Ik wilde boven de was opruimen. Vouwen en strijken voordat het de kast in kan. Dan zet ik meestal de kleine tv aan, maar hé, mijn telefoon kon geen streamingsapp vinden. Ik haalde alle kabels en snoertjes los en weer vast, starte mijn mobiel opnieuw en nog een keer. Niks hielp. De chef kwam erbij en prutste ook mee; zette de chromecast opnieuw op en ja, op zijn mobiel werkte alles. Na wat gegoogle lazen we dat mijn model mobiel, een Motorola, niet langer ondersteund wordt door diverse media. 

Weet je wat, zei de chef, rij naar Yousee in Kolding en koop een nieuwe. Je bent binnenkort toch jarig ;-). Hij kon zelf niet mee; te druk op de zaak, maar Lisbeth wilde best mee. Zij is aan het herstellen van een virus dat vocht in de longen en rond het hart geeft. Ze mag zich niet teveel inspannen, maar haar dagen kunnen best saai zijn en ze had er wel zin in om een paar uurtjes met mij door te brengen.

Een heel aardige jonge man "hielp" mij in zoverre dat hij meer verstand van mobieltjes heeft dan ik. Ik heb genoeg aan een gewone, eentje die foto's kan maken, een lange batterijtijd heeft..zoiets. Het werd een Samsung. Die was heel veel afgeprijsd. Nou mevrouw, U hebt geluk. We voeren net een campagne dus U krijgt er gratis een Samsung tablet bij. En een goedkope Sim kaart. Okay, niks mis mee. Ook de covers waren afgeprijsd, er kwam panserglas bij en ook nog eens van die moderne "in-ear"oordopjes (die ik vast niet ga gebruiken). Ik had een tas vol! voor 266 Euro!! Wat een koopje!

Na de euforie komt het werk. Alles moet worden overgezet. Denk maar niet dat dat zomaar gaat met die "phone-clone"; codes moeten weer worden ingevoerd en weet ik wat al meer. Enfin, de tablet is klaar. Ingesteld. Apps op de goede plaatsen gezet. Waar zit die vedr.#!tast om het geluid af te zetten!? Weer opnieuw opstarten...Daar is een mens veel tijd aan kwijt!! De telefoon is alleen maar opgeladen; die moet wachten tot ik rustig de tijd heb. 

Want natuurlijk is er dan het ene en dan het andere. M'n fietsband was plat en ik hielp de chef met er een nieuwe binnenband in te zetten. Hij zette er meteen ook een nieuwe koplamp op want die er opzat gaf heel weinig licht. In de zaak ligt ook een hoop werk, ik pluk letters en knip banen enz.. Morgen ga ik mee naar Holsted om grote platen te beplakken met logo's. 

De zoon had afgelopen zondag een volle tas met groene druiven meegebracht. Die heb ik verwerkt in een aantal potten druivengelei, druivenjam, druiven pickles, ingemaakte druiven en druivensap. Er staat weer een mooie voorraad in de schuur. Behalve het sap; dat is al bijna op.

Maar vandaag ging ik eerst nog even koffie drinken bij Ruth, ook al weet ze morgen vast niet meer dat ik geweest ben. Maar als ik kom is ze altijd blij en keuvelt heel wat af. Voor haar is die Alzheimer niet zo erg meer, voor mij is het triest om mee te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!