Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 17 oktober 2024

Weer een verjaardag..


De beurt was aan ons jongste kleinkind, die lange jongen, die vijftien werd. Vandaag is hij de stad in met z'n vrienden, gisteren was er een gezellig diner met de familie. En geloof me maar, er is altijd eten in overvloed. Nee hoor, er wordt niets weggegooid; de restjes gaan in de koelkast of de diepvries.

Er waren veel gerechten uit Bosnië; gerechten uit het kookboek van Ivona's moeder, die helaas veel te vroeg gestorven is.


Een onderbelichte foto. Het is net alsof ik heel donker haar heb, maar het is toch echt grijs. Even bomen met de zoon over het onderwijssysteem.

Ik pas een paar dagen op de poezen van Sandra. Per en zij zijn met de auto naar Stockholm en da's best ver rijden. Meer dan 800 km hier vandaan. Maar de wegen in Zweden zullen echt niet zo overbelast zijn als die van hier naar het zuiden. 
Het is herfstvakantie - ach, die is alweer bijna voorbij. 

Ook ben ik geld aan het inzamelen voor een "bårebuket". Het is gebruikelijk dat zo'n boeket wordt meegenomen naar een rouwdienst in de kerk en daar in de gangpaden en rond de kist worden gelegd. 

Een van mijn oud-collega's is overleden en de dienst is a.s. woensdag. Het zal er druk zijn; hij was in zijn jonge jaren een fabelachtige handbalspeler; speelde internationaal en op hoog niveau. Ik ken hem het beste als een zeer geliefde collega en heb zeker twintig jaar met hem samengewerkt. Helaas kreeg hij Alzheimer;  hij was net zeventig geworden...

2 opmerkingen:

  1. Nog gefeliciteerd met jullie jongste kleinkind, wat een rijkdom.
    Zo liggen vreugde en verdriet dicht bij elkaar.
    ook gecondoleerd met je overleden collega. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een verjaardag, een begrafenis... het leven zelf

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!