Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 15 oktober 2024

Smaken en geuren


Dit is ons weekend ontbijt. De chef is er altijd vroeg uit en haalt verse broodjes bij de bakker, net zoals het merendeel van de Denen.

Een kaars op tafel (eigenlijk is het de bar tussen kamer en keuken); de kachel aan want het was frisjes zo vroeg in de ochtend. Het begint licht te worden.

Ik heb net weer 3 liter icetea gemaakt. Van de zoon kreeg ik weer een kilo thee; deze keer kruidenthee. Dat geeft een lichtere kleur. 


Die thee vliegt eruit. De chef drinkt hem graag (en naast water is dit het beste wat hij als diabetespatient kan drinken). De andere familieleden lusten het ook. Zojuist kwam Carl de vlinderstruik en de ene grote roos snoeien. Casper en Sandra kwamen ook even. Weer een fles leeg...
 

De zeep en handcrème die ik voor mijn verjaardag van Caroline kreeg zijn in gebruik genomen. Net als het flesje met die heerlijke geur; dat staat op de vensterbank. Niet alleen het toilet ruikt heerlijk...maar ook de gang. 

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zoveel lekkere drank voor je man kunt maken. Maar het gaat wel erg snel op, lijkt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel heel lekker verse broodjes een warm begin van de dag.
    Gelukkig krijgen we een paar warme dagen.
    Thee is inderdaad gezond ik drink veel groene thee.
    Toch heel gezellig het bezoek, dat doet je vast goed. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ ik schrijf de logjes als hobby, ik vind het heel leuk om het verleden en het heden aan elkaar te koppelen.
      De stad heeft een rijke historie.

      Verwijderen
  3. Ziet er gezellig uit. Ik zi bij veel Denen altijd een kaars op tafel staan, leuk gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!