Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 31 januari 2019

Breien is zen


Echt, ik kwam weer helemaal tot rust, want Mensch wat was ik enorm geïrriteerd!!
Komt daar zo'n "broker" (een tussen-handelaar, een verkoper voor zijn bedrijf - die bij ons bestellingen legt. Snap je het? Net zoiets als een makelaar).

Hij kwam van een klant vandaan die een heel bepaald soort sticker zocht. Met uitgesneden-hele kleine lettertjes. Een geweldig priegelwerk. De chef zei: "nee, daar begin ik niet aan!" Maar zo'n verkoper blijft aan het zaniken. "Geef me nu een prijs, dan kan ik zien of mijn klant dat wil betalen". De chef: "snap je niet dat het een heel moeilijke opgave is? Dat wil die klant van jou nooit honoreren". Hoeps, de verkoper ziet een opening. "Hoeveel moet je ervoor hebben?". De chef raakt geïrriteerd; ik knars tanden...Hij blijft maar doordrammen, die verkoper. Je zóu hem wat!! Maar hij werkt voor een van onze "beste" klanten.... Grrrr. Ik ging naar binnen. Gloeiend!! Daar stampte ik wat rond, totdat ik de kaarsjes aanstak, Poirot op de tv zette en mijn breiwerk pakte. Zucht en zucht; ik werd rustig.  Breien helpt echt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!