Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 28 januari 2019

Ietsje lichter


Tien minuten over vijf. In de namiddag.
Het wordt al ietsje lichter.
Wij zitten hier net op de sneeuwgrens; in het noorden sneeuwt het, hier wat natte sneeuw, maar merendeels regen.

Verder gebeurt hier niet veel.


Een regen-zondag met een boek op schoot.
Mijn trilogie is bijna uit. Goeie boeken; die kun je niet wegleggen!
Ze spelen in "mijn" tijd - en die van mijn moeder- en mijn grootmoeder en doen me beseffen hoe kort een mensenleven is, maar ook hoeveel impact we op ons nageslacht hebben.

De chef die in de badkamer nieuwe douchekoppen en kraan maakt.
Regen....
Een bezoekje van zoon en kleinzoon.

Handbal op tv. Oh ja, handbal!
 (Wij) de Denen zijn nu wereldkampioen!


Van schaatsen merk je hier niks. Tja, elk land z'n eigen sport.

Het wordt al lichter....


...met kleine stapjes.

1 opmerking:

  1. Ik merk het ook! We eten altijd om 17 uur en zeker op zonnige dagen is het niet meer donker als we eten!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!