Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 1 februari 2019

Heb jij dat ook?


Ik las en las. De dikke driedelige trilogie over Noorwegen. En ik verdiepte me in de geschiedenis. In de tijd voor, tijdens en na de wereldoorlogen. Want was wat het toch een dramatische eeuw!
En nu zit ik er helemaal midden in: die historische romans. Vooral de twintigste eeuw. En daarom kon ik het niet laten om op m'n rondje kringloop weer een roman mee te nemen die in de jaren twintig speelt. Bijna honderd jaar geleden.

De vismarkt in Bergen / Noorwegen / ca.1910

Ik kan ook zo genieten van de tv series die in de twintigste eeuw spelen. Van Agathe Christies verfilmingen met Hercule Poirot tot aan The Midwives en alles wat er tussen in ligt. Tot redelijk grote ergernis van de chef, die mompelt dat ik die al wel vijf keer gezien heb- ha! 
Ik blijf nog maar even hangen in de vorige eeuw...



2 opmerkingen:

  1. Oh, heel herkenbaar. Ik houd ook zo van historische romans. Welke boeken las jij? Dit is ook een prachtige serie: https://www.triltaal.nl/2017/08/27/de-grote-eeuw-is-voorlopig-op/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las de trilogie van Gunnar Staalesen (1900-1950 en 1999). Nu lees ik deel drie van Jan Guillou. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!