Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 11 mei 2019

Vol programma.

Daar hou ik eigenlijk helemaal niet zo van; een vol programma. Maar door de samenloop van omstandigheden is het nu eenmaal niet anders. Dus doe ik mijn dingetjes...zoals wassen en strijken, help zo goed ik kan toch even in de zaak en deed de moestuin samen met de chef.
Ach, misschien is het woord moestuin een te groot woord. Vroeger, toen de kinderen nog thuis woonden was het een echte moestuin, maar nu verbouwen we bijna geen groente op wat sla, worteltjes, radijsjes en uien na. In de andere perken hebben we rode- witte en zwarte bessen en iets dat boysenbær heet. Plus een flinke appelboom die in de herfst zo grondig gesnoeid is dat er bijna geen appelbloesem te zien is. Geeft niks; ik heb vorig jaar een hoop appelmoes en appelgelei ingemaakt.
Ook de groentekas is weer gevuld met tomaten- en komkommerplanten. De chef had een cadeaubon voor het tuincentrum voor zijn verjaardag gekregen; en daar hebben we zelfs nog geld van over!
4 tomatenplanten, drie komkommerplanten, 3 zomerasters, sjalotten en gewone uitjes, zakjes met sla, worteltjes enz.

Morgen moet er een hele dag worden uitgetrokken voor het concert; dinsdagavond moet het zomerfeest van het Lunakoor worden gepland (ik zit in het feestcomité) en woensdag vlieg ik naar Nederland. Maandagavond weer naar huis....

Tja, Moederdag schiet er een beetje bij in; niks aan te doen. 
Ik kreeg al leuke dingen voor het oppassen: 


Kijk een boek gekocht bij de beroemde boekhandel "Strand" in New York! (er was een afdeling buitenland, die zoonlief ook bezocht, vandaar een boek in het Duits; dat lees ik net zo gemakkelijk als Deens of Nederlands). En een hele mooie blauwe clutch!

Tussen alle bedrijven door moet ik ook nog naar de tandarts en we moeten naar het gemeentehuis om te stemmen per brief. De landelijke verkiezingen voor het parlement zijn de vijfde juni en dan zijn we niet thuis. Dan stemmen we ook maar meteen per brief voor de EU, hopelijk kan dat in een keer allebei.

De tentjes van de politieke partijen.


Tja, de dag nadat ik weer thuis ben uit de lage landen is het zomerfeest van het koor.
Het is wel een beetje veel, nietwaar....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!