Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 25 juni 2019

Zomerse dingen en zo

Gisteren was het een sh..dag. Zo eentje waar niks lukt en alles vervelend is.

Eerst reden we naar de "smerteklinik" - kliniek voor pijnbestrijding. Daar had de huisarts mijn echtgenoot naar verwezen.
In feite kon hij terecht in Middelfart, maar daar waren twee langdurige ziekmeldingen en een arts die het ook niet meer kon trekken. Dus werd hij doorverwezen naar Grindsted en dat is toch een uur rijden hiervandaan. Maar als je pijn hebt sta je open voor alles. Mmmm, in Grindsted kreeg hij een openingsgesprek, dat was alles! Over een dikke maand terugkomen voor nadere onderzoeken.
De echtgenoot teleurgesteld; dat had hij zich toch anders voorgesteld....
Enfin, niks aan te doen op dit moment.
Hij doet zelf van-alles om het beter te krijgen. Een nieuw madras, hij is veertien kilo afgevallen, we fietsen vrijwel elke dag. En ja, het helpt om hem "op de been" te houden. Maar er moet een betere pijnbestrijding komen; daar was de arts in de smerteklinik het mee eens. Maar daarvoor moet hij voor alles en nog wat worden onderzocht. Het gaat dus wel een tijdje duren.

Met het werk in de werkplaats wilde het ook niet lukken. Een te bot mesje, een folie die wilde krullen en ga zo maar door.


Toen belde de Tolkenservice of ik kon tolken in Esbjerg. Bij het gerechtshof. Allé dan, ik weer de auto in en naar Esbjerg, wat nu ook niet naast de deur ligt. Ik was netjes op tijd en heb 40 minuten zitten wachten, want de getuige voor wie ik moest vertalen kwam niet opdagen. Puf, wat een afgang.

Maar vandaag!
Vandaag is het volop zomer. Zelfs een beetje teveel zomer, alhoewel wij hier aan zee kunnen genieten van een zacht briesje dat wat afkoeling brengt.

Het werk ging van een leien dakje; gelukkig.
Ik fietste naar de dokter en kreeg iets voor mijn lichte blaasontsteking. Veel drinken hielp toch niet echt goed. Een driedaags kuurtje moet het doen (ik merk het al na de eerste pil)!


We fietsten lekker in de zon naar het strand. 
Waar zouden we nu eens met vakantie naar toe willen? Tja, moeilijk hoor als je in een land en een stad woont waar anderen op vakantie komen. Boffers zijn we!




We aten gemakkelijk; er was nog over van afgelopen zondag en ik zat even heerlijk op het terras- in de schaduw. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!