Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 21 april 2020

Was-folie-verf-fiets.

Vandaag schilderde ik slechts de ene kant van een deur (en het zijraam, maar dat is een makkie).
Ik begin er ook genoeg van te krijgen, maar ik zal het toch af moeten maken....zucht! Ik kocht een liter meer..

Na werk - folie lamineren en knippen - laange banen - namen we de fiets. Over de brug naar Middelfart, waar we een ijsje kochten bij een kiosk waar bankjes stonden. Mét paaltjes : 2 meter afstand houden. Daar houdt iedereen zich keurig aan. Ik kon geen foto's maken want ik had de fietsapp aan en ik weet niet of hij doortelt als ik hem even op pauze zet. Morgen even proberen als we een bekende kleine route nemen.
NB: Hier wordt aanbevolen om twee meter afstand te houden; in Nederland 1,5 meter. Tja, we hebben de ruimte ;-).

Langzaamaan gaan er meer dingen starten en heropenen. Kappers, tandartsen, fyssen, huidklinieken en dergelijke gingen gisteren weer open. De dierentuinen en pretparken waarschijnlijk weer vanaf 11 mei. 

                               Wel met allerelei veiligheidsmaatregelen en veel minder mensen dan gewoonlijk. Sporten waar geen direct contact bij is; badminton, tennis enzo mogen ook weer hun deuren openen. 


Er staan nu op vijf plaatsen in het land grote tenten waar men mensen kan testen op grotere schaal. Tot nu toe is het niet erg met de covid-19 in Danmark. Laten we hopen dat het zo blijft. 

De hoogste klassen mogen nog steeds niet naar school en ook de gymnasia en beroepsopleidingen liggen stil. Ik hoorde van schoondochter dat Jeff gesprekken voerde in de huiskamer en ze zelf een beetje met haar ziel onder de arm liep omdat er geen concrete opgaven waren in haar nieuwe job. Ze heeft alleen nog maar een computer gekregen. Haha.

De was was droog toen we thuiskwamen en ik besloot om maar meteen het strijkgoed weg te werken. Van het een kwam het ander; ik bergde wat wintergoed weg en hing de zomerjurken in de kast en legde de korte-mouwen-bloesjes op de plank. Ook weer gebeurd.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!