Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 26 mei 2020

Tuinkruiden en kasgroente.

Een blik op de tuin.

Sla, currykraut, peterselie, uien, lavas, bieslook, waterkers, thijm, soepselderie, daslook, oregano, citroenmelisse, estdragon, peper, augurken en tomaten.

De foto's zijn een paar dagen oud en er zitten al piepkleine tomaatjes aan de plant.

Hou jij ook zo van de maand mei?
Als alles bloeit en groeit..
De vogelhuisjes zijn bewoond. In de ene nestelt een pimpelmeesje (wij zeggen en musvit); wie er in de andere twee wonen weet ik (nog)niet.



De dakranden zijn geschilderd - door de chef ;-) - en de nieuwe schuur! Nu is hij bezig op het balkon.

Ondertussen ging ik naar de kapper.

Deze keer liet ik ook mijn haren wassen, iets wat ik normaal nooit de kapper laat doen. Iets met geld en tijd besparend....

Maar ik ben gisteren naar dé behandelaar geweest, die naast masseuse en acupuncturist ook alles weet over sportblessures.
Ja, een verstrekte pees (dacht ik al). Ze heeft m'n knie "opgebonden" met van die elastieken en jeetje, dat steunt beter dan een knieband. Vijf dagen erop laten zitten en dat is lastig bij het douchen. Dat doe ik dus maar kort, dat douchen en haren wassen duurt nu eenmaal veel langer.

PS; ik heb de fysiotherapeut maar afgebeld, want Karina is lid van onze "noget for noget - iets voor iets" bank. De chef heeft haar heel veel geholpen toen ze haar eigen zaak ging opzetten, nu vijf jaar geleden en dat vergeet Karina nooit. Ik protesteerde flink maar mocht écht niet betalen. 

Ik heb ook een "trainingselastik" meegekregen van Karina en elke dag even oefenen...




Het fietsen gaat gelukkig goed.
Oh, het is weer zo gezellig bij het strand.




Je ziet het al, het is niet zo warm als in Nederland. Iets boven de twintig graden; dat vinden we hier al heerlijk. Er waren best al veel mensen (vooral jongeren) die een duik in zee namen...brrr.

Er gaat meer en meer "van het slot af".
De gymnasiumleerlingen mogen morgen weer beginnen. Een maandje voor de jaarafsluiting, maar beter dan niets. Vanaf gisteren mogen we weer naar de musea, de bioscoop, het theater, de dierentuinen en de kunstgallerijen.

Er zijn maar heel weinig mensen besmet en weinig patiënten in het ziekenhuis. 

Maar de grenzen.....daar zijn ze nog over aan het vergaderen.






1 opmerking:

  1. Fijn dat er maar weinig mensen meer besmet zijn. Net als bij jullie wordt het hier ook steeds meer versoepeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!