Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 15 december 2020

Kerstcadeau's in huis.

De laatste kerst-cadeautjes kocht ik vandaag. Nu geloof ik niet dat alle winkels hier dichtgaan, zoals in Nederland en Duitsland zo net voor de Kerst....terwijl lang niet iedereen de presentjes in huis heeft. Het was, voor Fredericiaanse begrippen, druk in de stad.

Ik had gisteren koffie en lunch bezoek van mijn zieke, sterke vriendin en ze bracht voor mij een mand mee met een kerstroos en andere planten. Wat was het fijn om haar hier op bezoek te hebben.

De chef en ik reden even langs het strand.  Verlaten is het nooit. Er zijn altijd joggers, kinderen die spelen, wandelaars en hondenuitlaters.

De haven ligt er grijs en stil bij

De chef kreeg wat kerstgeschenken van een van onze klanten.



Ik heb heerlijke wol gekocht om voor mezelf een trui te breien. Ik ben al een stuk verder dan hier op de foto. Alles op een rondbreinaald die ik drie keer heb vervangen door een langere. De trui wordt van boven naar beneden gebreid en de naald van 80 cm "zit er vol van". PS die paperclips zijn stekentellers.

Vandaag zetten we folie op de ruiten van een bedrijf en deze keer was ik degene die herkent werd. Zoooolang woon ik al hier. Hij kende me zelfs bij naam. We printen nog steeds in ons eigen bedrijfje, we maken nog steeds folieteksten en etiketten. Werk genoeg. De chef maakte een "rullepølse"(broodbeleg) en misschien ga ik deze week ook wat koekjes bakken. 

Morgen ga ik tolken in Esbjerg bij een rijexamen-theorie. Dat heb ik nog nooit gedaan. Eigenlijk zou ik een dagje naar Odense gaan om te shoppen met schoondochter, maar...vanaf de vijfde klas krijgen de kinderen weer on-line les, dus Philip is thuis. Ach, aan dat stadten heb je toch niks als je nog niet eens een kopje koffie kunt gaan drinken. Nee, ik klaag niet. We stellen alles gewoon uit tot...tja, who knows!



 

3 opmerkingen:

  1. Het is hier morgen nog stiller in de straten, over thuis maar niet gesproken.
    Een wandeling langs het strand is wel een rust puntje.
    Nu wel tijd om een trui te breien.
    Het is nu de periode dat niet alles meer gaat zoals je gewoon bent. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren heb je op de pennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Dorein,

    die trui!!!
    Ik vind het prachtig... wat kun je dat goed!
    Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!