Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 31 januari 2021

Daaag januari.

 


Januari sluit af met een perfecte zonnige dag. Vorst, een dun laagje poedersneeuw en een prachtige blauwe lucht. Ik ging wandelen in mijn "achtertuin", langs de plas waar de vogels zich verzamelen. 

Toen ik thuiskwam had de chef "vandbakkelser" gebakken, die we omtoverden tot de heerlijkste "fastelavsnboller" (vastenavondgebakjes) door er vanillecrème en frambozenslagroom in te spuiten. Smullen maar...vier gingen er naar de buren ;-)





Gisteren was het ook al zo'n mooie dag. Wat jammer dat de chef veel last van z'n rug krijgt van wandelen en dat we het te glad vonden om te fietsen. Dan maar een autoritje. Hier staan we bij de vroegere overvaart van Jylland naar Fyn. 


Als ik me omdraai zie ik dit: De brug die de pont overbodig maakte. 


We eindigden op Fyn, waar we koffie dronken in Odense. Heb ik Philip weer even gezien, die me intussen over het hoofd groeit.

6 opmerkingen:

  1. Nou zeker sluit januari af met een perfecte zonnige dag.
    Mogen er wel meer van volgen.
    De chef heeft zeker wat lekker gemaakt.
    Als de rug opspeelt dan houdt veel op. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over Deense muziek gesproken, ik ken Jan & Kjeld het Deens banjoduo dat populair was rond 1960. Het zong voornamelijk Duitstalige covers van bekende liedjes, maar is vooral bekend van de hit Banjo Boy.

      Ot. Je verzoekje ligt op het logBankje voor de volgende show.
      De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

      Verwijderen
  2. ha Dorien,

    wat een heerlijke bolletjes!
    Bewaar je er eentje voor mij?:-))

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat heb je mooi weer zeg! Hier is het grijs en koud. De gebakjes zien er verrukkelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zijn je foto’s. Mooie blauwe lucht en dat geluk hadden wij ook op 31 januari. Fijn gefietst en bij thuiskomst lekkere Bossche bollen (de échte, ken je vast wel), want manlief was jarig.
    Maar jou gebak ziet er ook lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er allemaal mooi uit. En dat gebak ziet er niet alleen mooi uit maar ook lekker

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!