Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 21 januari 2021

Ja tak.

 

Ja tak, Ja graag! Het aanbod van de visboer deze week. Even aanklikken op Facebook, dan weten ze bij de vishandel hoeveel porties ze moeten maken. Twee voor ons, dank u wel. En afhalen maar. Om je vingers bij af te likken. 

Het zal nog wel even duren voordat de restaurants en eettentjes weer opengaan. Hier is het "uit voorzichtigheid" want het aantal besmettingen ligt laag (o,6). Misschien omdat we ons zo geïsoleerd houden? Of die Engelse variant toch niet zo besmettelijk schijnt te zijn? Ik weet het niet, maar het zij zo!


Gisteren was ik gezellig in ons minimum breiclubje. We waren maar met z'n drieën en wat hebben we bijgekletst! Pfffttt, gewoonweg een noodzaak! De tijd vloog voorbij; we plakten er een extra half uurtje aan vast.

Vandaag ruimde ik maar weer eens op. Er was zo'n programma op tv waar ze mensen helpen met hun huis te verkopen. Dan gaan ze samen door het huis om te kijken wat er veranderd kan/moet worden om een verkoop te bevorderen. Meestal is het eerste gebod: opruimen!  Ik keek een rond in onze kamer en op de kast aan de achterwand stond een uitstalling van mandjes, dozen, tasje en-zo-al-meer. En zo gebeurde het: opruimen die boel.


Er staan nog wel archiefmappen in de kast, maar dat is omdat ons kantoor dat nodig heeft.


Eigenlijk best modern, nietwaar: een thuis-kantoor ;-)





6 opmerkingen:

  1. De Deense keuken is heel goed, zeker ook de vismaaltijden.
    Lijkt me nu zeker een verademing om samen bij de breiclubje te zijn.
    Vind je huis erg gezellig ingericht, voel de warmte. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Dorien,

    ik eet een hapje mee hoor!
    Heerlijk!!

    Prettig weekend, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ben een visliefhebber en dit ziet erg lekker uit !
    Ja opruimen blijft een dingetje en weet je, na het opruimen kan ik niks meer vinden en wordt het altijd zoeken, zoeken en nog eens zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit die fiskeplatte. Zijn al eens in Norsminde geweest, bij Fiskehuset? Heerlijk eten, en je zit er zomers zo fijn aan het water.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!