Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 25 januari 2021

Prikkels

Kwart voor acht vanmorgen.


Die corona begint de mensen vreselijk te irriteren. Tja...herrie schoppen en de boel vernielen helpt niks. Maar daar heb ik het niet over. Meer over de gewone dagelijkse ergernissen. Onze klanten zitten ook niet lekker in hun vel en in hun bedrijf. Minder orders, kampen om de financiele boel overeid te houden, medewerkers die naar huis gestuurd zijn...die prikkels komen ook bij ons terecht. Kribbig, kort voor het hoofd, klagen en afpingelen, aj, vervelend hoor. Iedereen hoopt dat er schot in de zaak komt. Dat we het virus kunnen bestrijden en eindelijk weer een meer gewone wereld te zien krijgen. 

Ik was net even boodschappen halen en een dame op leeftijd zuchtte toen ze zag dat ik het mondkapje uit m'n zak viste. Die zag het ook niet meer zitten, zo te zien.


Dan ga ik maar weer eens broodjes bakken. Het deeg staat te rijzen op het bankje voor de verwarming.

M'n puzzel is eindelijk af. Het was best een moeilijke en ik omdat ik elke dag een paar stukjes leg duurt zoiets bijna een hele maand. Op die manier schiet januari een beetje sneller op.

In de late namiddag en 's avonds valt het licht verkeerd op tafel. Een van de dames van de breiclub had zo'n slimme lamp gekocht die om je nek kunt hangen. Zo eentje bestelde ik ook en dat hielp geweldig bij het puzzelen. Niet duur en reuze handig. 


Het schijnt dat je ogen minder licht opnemen als je ouder wordt en daar is nou ook niks aan te doen.



6 opmerkingen:

  1. Ook vanavond weer rellen om de avondklok in Nederland.
    Dit vind ik erger dan de corona.
    Voor heel veel bedrijven is dit echt de ondergang.
    De puzzel is gelukt, een opsteker voor je geduld.
    Een extra lampje is wel handig in deze donkere tijd. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Dorien,

    ja... wat een akelige manieren om af te reageren...
    Ik begrijp het niet.
    Nee... dan liever puzzelen en broodbakken.

    En....... blijven glimlachen!

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wordt er in Denemarken ook gereld?

    Dat je ergens moe van wordt, vind ik geen excuus om je zo te misdragen. Soms vind ik ons best verwend... Als dreinende kinderen die te lang hun niet krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is er ook wat gedemonstreerd in een paar grote steden, maar Godzijdank niet zo als in NL. Vreselijk daar. Hier voelt men zich waarschijnlijk minder "opgesloten", net als bij jou op het platteland.

      Verwijderen
    2. Dan mag je je gelukkig prijzen, hier was er wel een opstootje maar die was al snel onder controle. Hans

      Verwijderen
  4. Ha Dorien,

    de #WeRemember wordt niet alleen in Nederland gepost. Wereldwijd zet men zo'n foto op de social media en het World Jewish Congress zet ze dan op hun site.
    Ik neem aan, dat er ook er wel mensen uit Denemarken mee bezig zijn...

    Vandaag is het International Holocaust Memorial Day... uit naam van al de mijnen... ik herinner me...

    groet van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!