Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 4 februari 2021

Ik zei het toch!

Mooi niet dat de lente de eerste maart begint, net zo min als de winter begin december start. Februari, is midden winter. De koudste maand van het jaar en zo was het al toen ik kind was (en waarschijnlijk al veel langer ook). De kachel brandt - gelukkig - het vriest flink en er ligt een dikke pak sneeuw. Alle sleetjes zijn tevoorschijn gehaald; wie er (nog) geen heeft...helaas pindakaas; ze zijn uitverkocht. 

Zo zag het eruit toen ik opstond.

Ik stapte in m'n snowboots.


pakte de sneeuwschuiver


En ruimde de hele afrit. Voor de derde keer. Gisteren deed de chef het meeste, vandaag ik.


Daarna de oprit en de stoep. Neee, dat doet de gemeente niet. Die ruimen alleen de grote wegen. Hier schuiven we zelf ;-)

In de loop van de dag klaarde het op. Ik wandelde met een pakje naar de post en ging een kop thee drinken bij Sandra. Ik had geen zin om de auto "te ontdooien" en op die manier kreeg ik meteen wat meer beweging.
 

Ohohoh, wat zijn we allemaal corona-moe....en aan de kapper toe!
Of eigenlijk...aan de lente toe! 
En geloof me maar, die begint hier niet eerder dan 21 maart.

5 opmerkingen:

  1. Nou inderdaad. Toe aan de lente en de kapper!!!!!! Het gaat hier ook sneeuwen wordt ons voorspeld. Een echt dik pak. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Dorien,

    ja... kan me nu wel voorstellen, dat jij de kachel niet één graadje lager wilt doen.
    Eén graadje maar...
    Echt niet???

    Nee hoor... je hoeft niks.
    Zorg maar, dat je niet uitglijdt!

    Prettig weekend, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In Denemarken meer winter, hier komt er het weekend echte sneeuw.
    Netjes de oprit en stoep, in Nederland heeft men ook die plicht.
    Maar die zijn een wat eigenwijzer volkje.
    Inderdaad hoor het veel dat men de kapper mist.
    Heb zelf het weinige haar maar met de tondeuse verwijderd en zit weer prima. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een witte wereld, net als bij ons in de Achterhoek! Corona haar valt bij mij wel mee, omdat ik het lang heb. Je ziet niet veel verschil daardoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!