Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 11 maart 2021

In de vuilnisbak.

Ik wilde gevulde koeken bakken. Die kun je hier niet kopen, maar ik vond een recept waarbij stond dat het heel gemakkelijk was. Ik had alle ingrediënten in huis, maakte het deeg en liet het een uurtje in de koelkast liggen. Pffft, het was moeilijk uit te rollen, maar ik had twaalf koeken die de oven in konden. Toen belde een vriendin....Oeioei, de oven stond veel te hoog en alle koeken konden linea-directa de vuilnisbak in. 

Awel, er zijn ergere dingen. Ik fietste door de stromende regen naar het pakjes-afgeefpunt en daarna naar de Føtex supermarkt. Mijn regenbroek was kapot en was een paar weken geleden weggegooid. Straal vergeten. Ik kocht een nieuwe nu ik toch bij Føtex was. Ik moest ook meel, suiker, melk en meer van dat soort hebben. Mensch, wat stond ik daar te frummelen met mondkapje, handschoenen, drijfnatte jas, huissleutels die verward zaten in de elastieken van een andere mondkapje, betaalkaart, fietstas om in te pakken...ik kreeg het er warm van. Winkel uit; fietstas vastgemaakt...maar wáár zijn m'n fietssleutels? Niet in een van de vele jaszakken, niet in m'n broekzak, ook niet onderin de fietstas of op de grond......Terug de winkel in. Gelukkig had een aardig persoon ze afgeleverd bij de balie van de winkel. Dank je wel lief mens.

Ik denk dat m'n engelbewaarder er eventjes er tussenuit was.....Een halve snipperdag?

De chef is een vriend (kajaksmeden) aan het helpen met het folieëren van een kajak. Dat duurt wel even en ik had zoveel plannen om dit en dat en dinges te doen. Komt niks van... Ik bel mijn zieke vriendin; daar gaat het niet goed mee vandaag. Ik bel een jarige vriendin en ik bel tante Annie in NL. Even bijgepraat. 

Ik zet de deuren en ramen open om de aangebrande baklucht te verjagen. Ik lees dat het stormt in Brabant. Hier waait het ook, maar nog geen storm. Windstoten van 70 km per uur. De bruggen zijn nog open; de wind komt uit het zuidoosten. Dat hebben we niet vaak.

Ik denk dat ik m'n vest ga afmaken. Ik moet alleen nog de halsboord breien. Misschien is er een film te vinden op Netflix ?! Da's net iets voor een regenachtige middag in maart.




3 opmerkingen:

  1. Ach wat een teleurstelling gevulde koeken aangebakken.
    Zonder regenbroek is het niet fijn, naar het werk en dan een natte broek, brrr.
    Gelukkig dat er mensen zijn die wel om een ander geven, zie het hier ook wel met bankpasjes die in de automaat blijven zitten, worden altijd wel netjes afgegeven.
    Man lief aan het folieëren en jij voor de sociale contacten.
    Zelfs midden Nederland stormde het.
    Een mooi vest is het. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was hier echt heel heftig. Ik ben zelfs bijna omgewaaid, gewoon hier voor ons huis, toen ik iets in de groene bak wilde gooien. Ik kon me nog net vastgrijpen. Een rare ervaring

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Dorien,

    wat een dag zeg...
    Wel erg jammer van de gevulde koeken.
    Maar verder kun je er toch nog geestig over schrijven.

    Dat vest 💚 Prachtig! Ik vind het heel erg mooi. Wou dat ik heb zo mooi kon...

    Prettig weekend, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!